120V 60Hz 1160W (US et/and CANADA)
max
19 bar
~ 6.6 lb./3 kg
23.8 oz./0.7 l
4.4 in/11.1 cm 9.3 in/23.5 cm
12.8 in/32.6 cm
Disposal and Environmental Protection • Your appliance contains valuable materials that can be recovered or recycled. Separation of the remaining waste materials into dierent types facilitates the
recycling of valuable raw materials. Leave the appliance at a collection point. You can obtain information on disposal from your local authorities.
DISPOSAL AND ECOLOGICAL CONCERNS
TROUBLESHOOTING
SPECIFICATIONS
CONTACT THE NE SPRESSO CLUB
For any additional information, in case of problems or simply
to seek advise, call the Nespresso Club. Contact details of the
Nespresso Club can be found in the ‘Welcome to Nespresso’ folder
in your machine box or at nespresso.com.
No light.
➔ The machine has switched o automatically; press ON/OFF button.
➔ Check the mains: plug, voltage, fuse.
No coee, no water.
➔ Check the water tank, if empty, ll with potable water. Descale the machine if necessary.
➔ Lift the lever. Press one coee button and wait until water comes out.
Coffee is not hot enough.
➔ Preheat cup. Descale the machine if necessary.
The lever cannot be closed completely.
➔ Empty the capsule container / Check that there is not a capsule blocked inside the machine.
Leakage or unusual coee ow.
➔ Check that the water tank is in position.
Lights ash irregularly.
➔ Call the Nespresso Club.
➔ Exit descaling procedure (see paragraph on descaling).
No coee, water just comes out (despite
inserted capsule).
➔ In case of difficulties, call the Nespresso Club.
Machine switches itself off.
➔ To save energy the machine will turn itself off after 9 minutes of non-use. See paragraph on
“Energy saving concept”.
Front light is red.
➔ Water tank is empty or needs to be cleaned.
Mise au rebut et protection de l’environnement • Votre machine contient des matériaux précieux qui peuvent être récupérés et recyclés. Le tri des déchets restants facilite le recyclage de matières
premières. Remettez la machine à un point de collecte. Vous pouvez obtenir des informations sur l’évacuation des déchets auprès de vos autorités locales.
MISE AU REBUT ET PRÉOCCUPATIONS ÉCOLOGIQUES/
DÉPANNAGE/
SPÉCIFICATIONS/
CONTACTEZ LE CLUB NESPRESSO/
Pour tout renseignement complémentaire, en cas de difficulté ou
simplement pour demander un avis, appelez le Club Nespresso.
Vous trouverez les cordonnées de contact du Club Nespresso
dans le coret “Bienvenue chez Nespresso”, dans la boîte de votre
machine ou sur le site web www.nespresso.com.
Pas d’éclairage.
➔ La machine s’est arrêtée automatiquement ; appuyez sur le bouton MARCHE/ARRÊT.
➔ Contrôlez le réseau électrique : prise, voltage, fusible.
Pas de café, ni d’eau.
➔ Contrôlez l’état du réservoir d’eau; s’il est vide, remplissez-le d’eau potable. Détartrez-le au besoin.
➔ Relevez le levier. Pressez un des boutons café et attendez que l’eau s’écoule.
Café insuffisamment chaud.
➔ Préchauffez la tasse. Au besoin, détartrez la machine.
Le levier ne peut pas être abaissé entièrement.
➔ Videz le conteneur de capsules / Vérifiez qu’aucune capsule n’est bloquée à l’intérieur de la machine.
Fuite ou écoulement anormal du café
➔ Vérifiez que le réservoir d’eau est bien postionné.
Clignotement à intervalles irréguliers.
➔ Appelez le Club Nespresso.
➔ Sortie de la procédure de détartrage (voir la rubrique détartrage).
Aucun café ne s’écoule, uniquement de l’eau
(bien qu’une capsule ait été introduite).
➔ En cas de difficulté, appelez le Club Nespresso.
La machine s’éteint d’elle-même.
➔ C’est normal après 9 minutes de non utilisation pour économiser l’énergie. Voir la rubrique “Concept
d’économie d’énergie”.
L’éclairage avant est rouge.
➔ Le réservoir d’eau est vide ou doit être nettoyé.
12