O-Ring
(Installed In Step8
of Page2)
Grease Flows In
Upward Direction
Grease Flows In Downward
Direction. Replace O-Ring
O-Ring Properly Installed
O-Ring Not Properly
Installed (Or) Defective
3
SECTIONAL VIEW
4
GREASE THE
CASTER WHEEL
INSPECTION OF BRAKE / SWIVEL LOCK ASSEMBLY
INSPECTION DE L’ENSEMBLE FREIN / DISPOSITIF DE BLOCAGE BASCULANT
INSPECCIÓN DEL MECANISMO DE FRENO / TRABA DE RUEDA
1. With the inside end of the swivel pedal on the left hand
side of the dolly depressed toward the U channel, swivel
both casters. The casters must rotate freely through
360 degrees and there will be no drag or momentary
hesitation in the rotation.
NOTE: If a drag or momentary hesitation exists, it is an
indication that the pivot pin is extending down too far in
the mechanism. Disassemble the cover and recheck
STEP 10 of PAGE 5.
2. Check the swivel locking system by depressing the
outside end of the pedal on the left side of the dolly
toward the U channel. Swivel both casters. If the
mechanism is working correctly for this mode, the pivot
pins will drop into position locking the casters in a front to
back direction of the dolly. The casters will lock into this
position in two modes. One being with the swivel radii of
the casters toward the center of the dolly, and the other
with the swivel radii toward the outside end of the dolly.
NOTE: If the swivel lock does not work of the two modes,
tap the caster at the caster plate area tightly with a
hammer in the direction toward the inside of the dolly. If
the swivel lock action still does not work, it is an indication
that the pivot pin is not dropping down far enough in the
mechanism. Disassemble the cover and recheck STEP
10 of PAGE 5.
3. Check the brake action by depressing the inside end
of the brake pedal on the right hand side of the dolly
toward the U channel. If the mechanism is working
correctly the brake shoe will extend down, engaging and
locking the wheels.
NOTE: If the brake lock action does not work either
wheel, tap the caster at the caster plate area lightly with a
hammer in the direction toward the inside of the dolly.
1. Con el lado interno del pedal a la izquierda del
carrito presionado hacia el perl U, girar ambas
ruedas. Las ruedas deben girar libremente los 360
grados sin impedimentos o resistencia momentánea
al movimiento.
NOTA: Si hubiera una resistencia momentánea al
movimiento signica que el pasador de la rótula no
llega tan abajo como debe llegar. Quitar la tapa y
repetir el PASO 10 de la Página 5.
2. Probar el mecanismo de traba presionando el lado
externo del pedal a la izquierda del carrito, hacia el
perl U. Girar ambas ruedas. Si el mecanismo está
funcionando correctamente, los pasadores de la
rótula caerán para bloquear las ruedas en dirección
de avance y retroceso. Las ruedas se bloquearán
de dos maneras: Una es con la circunferencia de la
rótula hacia el centro del carrito y la otra es con la
circunferencia de la rótula hacia afuera.
NOTA: Si el bloqueo no funciona de las dos maneras,
golpear la placa de apoyo de la rueda hacia el lado
interno del carrito. Si el bloqueo de la rótula continúa
sin funcionar, signica que el pasador no llega tan
abajo como debe llegar. Quitar la tapa y repetir el
PASO 10 de la página 5.
3. Probar el mecanismo de freno presionando el
lado interno del pedal ubicado en la parte derecha
del carrito, hacia el perl U. Si el mecanismo está
funcionando correctamente, la zapata de freno de
extenderá hacia abajo para bloquear las ruedas.
NOTA: Si el freno no funciona en ninguna rueda,
golpear la placa de apoyo de la rueda hacia el lado
interno del carrito.
1. L’extrémité intérieure de la pédale basculante
située sur le côté gauche du chariot étant enfoncée
en direction du prolé en U, faire pivoter les deux
roulettes. Les roulettes doivent pivoter sans
résistance de 360 degrés et il ne doit se produire
aucune résistance ou ralentissement momentané
dans la rotation.
REMARQUE: IUne résistance ou un ralentissement
momentané indique que l’axe du pivot descend trop
bas dans le mécanisme. Démonter le couvercle et
vérier à nouveau L’ÉTAPE 10 de la PAGE 5.
2. Vérier le système de blocage basculant en
appuyant sur l’extrémité extérieure de la pédale
située du côté gauche du chariot en direction
du prolé. Faire pivoter les deux roulettes. Si le
mécanisme fonctionne correctement pour ce mode,
les axes de pivot descendront en position pour bloquer
les roues dans la direction avant à arrière du chariot.
Les roulettes se bloqueront dans cette position dans
les deux modes. L’un étant le rayon des roulettes
vers le centre du chariot et l’autre avec le rayon vers
l’extrémité extérieure du chariot.
REMARQUE: Si le blocage basculant ne fonctionne
dans aucun des deux modes, taper légèrement sur
la plaque de la roulette avec un marteau en direction
de l’intérieur du chariot. Si le dispositif de blocage
basculant ne fonctionne toujours pas, cela indique
que l’axe de pivot ne descend pas assez loin dans
le mécanisme. Démonter le couvercle et vérier à
nouveau l’ÉTAPE 10 de la PAGE 5.
3. Vérier le fonctionnement du frein en appuyant
sur l’extrémité intérieure de la pédale de frein du
côté droit du chariot en direction du prolé en U. Si le
mécanisme fonctionne correctement, le sabot du frein
s’abaissera, s’engagera et bloquera les roues.
REMARQUE: Si l’action de blocage du frein ne
fonctionne sur aucune roue, taper légèrement sur la
roulette avec un marteau au niveau de la plaque de la
roulette en direction de l’intérieur du chariot.
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