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Limited Warranty • Garantie Limitée
Garantía limitada • Garantia limitada
Iomega warrants this hardware product to be free from defects in materials and workmanship for a period of one (1) year (90 days for
reconditioned products) from the date of purchase. This non-transferable, limited warranty is only to you, the first end-user purchaser.
This warranty does not apply to: (a) Iomega software products; (b) expendable components such as fuses or bulbs; or (c) third party
products, hardware or software, supplied with the warranted product. Iomega makes no warranty of any kind on such products which, if
included, are provided “AS IS.” This warranty also excludes damage caused by accident, misuse, abuse, use of non-Iomega approved media,
exposure of media to excessive magnetic fields, or external environmental causes.
Your sole and exclusive remedy for a covered defect is repair or replacement of the defective product, at Iomega’s sole option and expense
(shipping may be charged), and Iomega may use new or refurbished parts or products to do so. If Iomega is unable to repair or replace a
defective product, your alternate exclusive remedy shall be a refund of the original purchase price.
The above is Iomega’s entire obligation to you under this warranty. IN NO EVENT SHALL IOMEGA BE LIABLE FOR INDIRECT, INCIDENTAL,
CONSEQUENTIAL OR SPECIAL DAMAGES OR LOSSES, INCLUDING LOSS OF DATA, USE, OR PROFITS EVEN IF IOMEGA HAS BEEN ADVISED OF THE
POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES. In no event shall Iomega’s liability exceed the original purchase price of the drive or the media disk. Some
jurisdictions do not allow the exclusion or limitation of incidental or consequential damages, so the above limitation or exclusion may not
apply to you.
Obtaining Warranty Service
You must notify Iomega within the warranty period to receive warranty service. Iomega’s specific customer support policies (including fees
for services) and procedures change as technology and market conditions dictate. To obtain information about Iomega’s current policies or
warranty service, please visit our website at www.iomega.com/supportpolicy.html or write to: Iomega Customer Service, 1821 West 4000
South, Roy, UT 84067.
Limitations
THE ABOVE WARRANTY IS EXCLUSIVE AND IN LIEU OF ALL OTHER WARRANTIES, EXPRESS OR IMPLIED. To the extent permitted by applicable
law, IOMEGA SPECIFICALLY DISCLAIMS ANY IMPLIED WARRANTIES, INCLUDING ANY IMPLIED WARRANTY OF MERCHANTABILITY OR FITNESS FOR
A PARTICULAR PURPOSE. Any implied warranty required by applicable law shall be limited in duration to the express warranty term. Some
jurisdictions do not allow disclaimers of implied warranties or limitations on how long an implied warranty lasts, so the above limitation may
not apply to you.
This warranty gives you specific legal rights and you may also have other rights that vary from jurisdiction to jurisdiction. Any suit for breach
of any warranty on your Product must be filed within one (1) year of the first date the suit could have been brought.
Iomega garantit que ce matériel est exempt de tout vice de matériau ou de malfaçon pour une période d’un (1) an (ou 90 jours pour les
produits remis en état) à partir de la date d’achat. Cette garantie limitée est strictement personnelle et s’applique uniquement au premier
utilisateur final.
Cette garantie ne s’applique pas aux: (a) logiciels Iomega; (b) composants remplaçables tels que les fusibles ou les ampoules; et (c) produits
tiers, matériels ou logiciels fournis avec le produit garanti. Iomega ne garantit en aucun cas que tels produits, s’ils sont inclus, soient fournis
“EN L’ETAT”. Sont exclus les dommages causés par accident, mauvaise utilisation, abus d’utilisation, non-utilisation des supports Iomega
approuvés, exposition excessive des supports à des champs magnétiques ou conditions liées à l’environnement extérieur.
Votre unique recours exclusif pour un vice couvert est la réparation ou le remplacement du produit défectueux à l’unique convenance et aux
frais de Iomega (l’expédition pourra vous être facturée). Iomega est autorisé à utiliser des pièces ou des produits neufs ou remis à neuf pour
ce faire. Si Iomega est dans l’incapacité de réparer ou de remplacer un produit défectueux, l’autre recours exclusif sera le remboursement du
prix d’achat d’origine.
Les mentions précisées constituent l’ensemble des obligations de Iomega envers vous dans le cadre de cette garantie. EN AUCUN CAS,
IOMEGA NE SERA TENU POUR RESPONSABLE DE DOMMAGES OU DE PERTES INDIRECTES, INCIDENTS DIRECTS OU SPECIAUX, TELS QUE LA
PERTE DE DONNEES, D’UTILISATION, OU DE PROFITS MEME SI IOMEGA A ETE AVERTI DE L’EVENTUALITE DE TELS DOMMAGES. En aucun
cas la responsabilité de Iomega n’excèdera pas le prix d’achat d’origine du lecteur ou du support de disquette. Certaines juridictions ne
permettent pas l’exclusion ou la limitation de dommages directs ou indirects. Ainsi, les limitations et les exclusions précisées peuvent ne
pas s’appliquer à vous.
Obtention d'une intervention en garantie
Pour bénéficier des services sous garantie, vous devez avertir Iomega pendant la période de garantie.
Les procédures et les politiques de Iomega en matière d'assistance clientèle (notamment la tarification des services) changent en fonction
de l'évolution des technologies et des conditions du marché. Pour obtenir des informations sur les politiques actuelles de Iomega ou sur les
service de garantie, visitez notre site Web à l'adresse suivante :
www.iomega.com/supportpolicy.html ou écrivez à l'adresse : Iomega Customer Service, 1821 West 4000 South, Roy, UT 84067, USA
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Limites
LA GARANTIE PRECISEE EST EXCLUSIVE ET SE SUBSTITUE A TOUTE AUTRE GARANTIE, EXPRESSE OU TACITE. Dans les limites prévues par la loi,
IOMEGA RENONCE EXPRESSEMENT A TOUTES GARANTIES TACITES, Y COMPRIS TOUTES GARANTIES TACITES DE COMMERCIALISATION ET DE
CONVENANCE A UN USAGE PARTICULIER. Toute garantie implicite requise par la loi sera limitée dans le temps selon les conditions de garantie
expresses. Certaines juridictions ne permettent pas la renonciation aux garanties implicites ou les limitations de durée de garantie. Ainsi, les
limitations précisées peuvent ne pas s’appliquer à vous.
Cette garantie vous octroie des droits légaux spécifiques et il se peut que vous bénéficiez d’autres droits propres à votre juridiction. Toute
réclamation quant à la garantie de votre produit doit être déposée dans un délai d’un an à compter de la première date à laquelle cette
réclamation a été soumise.