Hangar 9 HAN3185 Le manuel du propriétaire

Taper
Le manuel du propriétaire
ASH-31 Elevator Rate Statement HAN3185
EN
The Hangar 9® Elite Series ASH 31 6.4m ARF sailplane is recommended to be  own in a
prototypical manner, with maneuvers being performed smoothly. Hangar 9 has successfully
stress tested the ASH 31 to over 8Gs, but does not recommend aggressive maneuvers
such as dives with abrupt pulls which can approach or exceed 8Gs. For this reason it is
recommended that high-rate elevator travel [Up 11/32” (9mm), Down 9/32” (7mm)] be
used only during takeoff and landing, and that low-rate
elevator travel [Up 9/32” (7mm), Down 3/16” (5mm)] be
used during  ight.
DE
Das Segel ugzeug ASH 31 6,4 m ARF der Elite-
Baureihe Hangar 9 ist für prototypische Flugmanöver
konzipiert, die sanft ausgeführt werden. Hangar 9
hat das Modell ASH 31 erfolgreich Stresstests von
mehr als 8G unterzogen, emp ehlt jedoch ausdrücklich nicht, aggressive Manöver
wie Sturz üge mit abruptem Hochziehen durchzuführen, bei denen 8G erreicht oder
sogar überschritten werden können. Aus diesem Grunde sollten große Ausschläge des
Höhenruders (9 mm nach oben, 7 mm nach unten) nur während Start und Landung
eingesetzt werde, und während des Flugs nur geringe Ausschläge (7 mm nach oben,
5 mm nach unten).
FR
Nous recommandons de faire voler le planeur Hangar 9 Elite série ASH 31 6.4m ARF
comme s’il s’agissait d’un prototype, en effectuant des manœuvres très douces. Hangar
9 a fait subir avec succès le test de résistance à l’ASH 31 jusqu’à plus de 8 g, mais
nous ne recommandons pas d’effectuer des manœuvres agressives comme des piqués
suivis de remontées brutales pouvant approcher ou dépasser les 8 g. Pour cette raison,
nous recommandons d’utiliser un débattement élevé
pour la gouverne de profondeur [Haut 9 mm
Bas 7 mm] uniquement au moment du décollage et de
l’atterrissage, et un débattement faible [Haut 7 mm
Bas 5 mm] pendant le reste du vol.
IT
Si raccomanda di far volare l’aliante ARF Hangar 9 Elite
Series ASH 31 6,4 m in maniera prototipica, utilizzando
manovre graduali. Hangar 9 ha sottoposto con successo l’ASH 31 a test da stress  no
a più di 8G; tuttavia si consiglia di evitare manovre brusche, ad esempio picchiate con
accelerazioni improvvise pari o superiori a 8G. Per questo motivo, si raccomanda di
utilizzare la corsa massima dell’elevatore [Su 9 mm Giù 7 mm] esclusivamente durante
il decollo e l’atterraggio e la corsa minima [Su 7 mm Giù 5 mm ] durante il volo.
9mm
7mm
5mm
7mm
©2019 Horizon Hobby, LLC.
Hangar 9 and the Horizon Hobby logo are trademarks or registered trademarks of Horizon Hobby, LLC. ASH 31 and the associated logos and body designs are trademarks or registered
trademarks of Alexander Schleicher GmbH & Co. and are used with permission by Horizon Hobby, LLC. All other trademarks, service marks or logos are property of their respective owners.
Created 7/19 62752 HAN3185
  • Page 1 1

Hangar 9 HAN3185 Le manuel du propriétaire

Taper
Le manuel du propriétaire