Draw-Tite 75728 Guide d'installation

Taper
Guide d'installation
Installation Instructions
Ford Edge Sport
Part Numbers:
75728
87617
44672
Hitch Shown In Proper Position
Equipment Required: ½” Pull wire (Provided), Tin Snips, Lubricant
or Soapy water
Wrenches: 3/4”, 5.5mm or 7/32, 8mm
Ford Edge
Sport Fascia
Fastener Kit: 75728F
Do Not Exceed Lower of Towing Vehicle
Manufacturer’s Rating or
Wiring Access Location: SUV1, 2
2
3
1
4
Rail
Figure 2
Trim both heat shields.
As shown
Frame rail
Access hole at end
of rails
Rubber isolator
Rubber isolator
Trim both heat shields.
Leave enough to sandwich
between frame and hitch
Forward
hole
Spray some lubricant on the rubber
exhaust hangers and then use a
screwdriver or pry bar to remove
rubber hangers. Support the
system while you remove all of
the hangers
Hitch type
Max Gross
Trailer WT (LB)
Max Tongue
WT (LB)
Weight Distributing
4000 (1816 Kg) 525 (239 Kg)
Weight Carrying
Ball Mount
3500 (1589 Kg) 525 (239 Kg)
Trim Here
Figure 1
1. Lower exhaust system at the rubber isolator (3 places) leaving the rubber isolator in place on the vehicle. Spraying a lubricant
on the metal hanger rod and the rubber isolator helps removal. Be careful not to allow muffler to fall under its own weight.
2. Disconnect the fascia center support (1 screw) and carefully push it rearward toward the impact bar and out of the way.
Reinstall screw.
3. Remove both heat shields (3 screws) and a plastic insert each side. Return (4 screws) to owner.
4. Trim both heat shields as shown. Figure 2.
5. Using the kink wire (see Figure 3) method for feeding fasteners attach carriage bolt and block to the pull wire. Feed forward
fasteners into place on both rails using the access hole at the end of the frame rail. On the outside end of both rails there is a
wide notch to make this process easier. Feed rearward fasteners into location using the same method. Note: Make sure
spacer are sitting flat on the rails and not on existing weld nuts.
6. Replace trimmed heat shields using the remaining inboard fasteners and plastic insert.
7. Raise hitch into position over the exhaust. Sandwiching the heat shield between the hitch and the rail.
8. Loosely attach fasteners as shown, center hitch on vehicle and tighten fastener to 75 Lb.-Ft. (102 N*M).
9. Raise exhaust system (3) places back into position.
z 2011 Cequent Performance Products
Sheet 1 of 3 75728N 8-19-11 Rev. A
1
11
1
Qty. (4) Carriage Bolt ½-13 X 1.500 GR5
3
33
3
Qty. (4) Hex Nut ½-13
2
22
2
Qty. (4) Conical Washer
4
44
4
Qty. (4) Spacer ¼ X 1 X 3
Note: check hitch frequently, making sure all fasteners and ball are properly tightened. If hitch is removed, plug all holes in trunk pan or other body panels to
prevent entry of water and exhaust fumes. A hitch or ball which has been damaged should be removed and replaced. Observe safety precautions when working
beneath a vehicle and wear eye protection. Do not cut access or attachment holes with a torch.
This product complies with safety specifications and requirements for connecting devices and towing systems of the state of New York, V.E.S.C. Regulation V-5
and SAE J684.
Form: F205 Rev A 5
-
6
-
05
3
Figure 2
Figure 3
Kink Pull wire to keep spacer
independent of bolt
Note: Fasteners typical both sides
Instructions d’installation
Numéros de pièces :
Attelage montré dans la position
appropriée
Équipement requis : Fil de tirage ½” (fourni), cisaille de ferblantier,
lubrifiant ou eau savonneuse.
Clés : 3/4”, 5.5 mm or 7/32, 8 mm
Ford Edge Sport
Carénage
Visserie : 75728F
Ne pas excéder les spécifications du fabricant de
véhicules de remorquage, ni :
Points d’accès au câblage : SUV1, 2
2
3
1
4
Longeron
Figure 2
Découper les 2 écrans thermiques.
Comme illustré
Longeron
Trou d’accès à
l’extrémité des
longerons
Isolateur en
caoutchouc
Isolateur en caoutchouc
Découper les 2 écrans thermiques. Laisser suffisamment
d’espace pour intercaler entre le longeron et l’attelage.
Trou avant
Ford Edge Sport
Type d’attelage
Poids brut max. de
la remorque (lb)
Poids max. au timon
(lb)
Répartition de la charge
4000 (1816 Kg) 525 (239 Kg)
Capacité de charge
Montage sur bille
3500 (1589 Kg) 525 (239 Kg)
Découper ici
Vaporiser du lubrifiant sur les supports
d’échappement en caoutchouc puis utiliser un
tournevis ou un écarteur pour enlever tous les
supports en caoutchouc. Supporter le système
pendant l’enlèvement des supports.
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Figure 1
1. Abaisser le système d'échappement (3 endroits) en laissant l'isolateur en caoutchouc en place sur le véhicule. La vaporisation d’un lubrifiant
sur la tige du support métallique et l’isolateur en caoutchouc facilite l’enlèvement. Veiller à ce que le silencieux ne tombent pas sous son
propre poids.
2. Détacher le support central du carénage (1 vis) et le pousser délicatement vers la barre d’impact bar de façon à ne pas nuire. Réinstaller la
vis.
3. Enlever les deux écrans thermiques (3 vis) et une garniture de plastique de chaque côté. Remettre les (4 vis) au propriétaire.
4. Découper les deux écrans thermiques comme illustré. Figure 2.
5. En utilisant la méthode du fil de tirage plié (voir figure 3) pour faire passer la visserie, attacher le boulon de carrosserie et le bloc au fil de
tirage. Mettre en place la visserie qui va à l’avant sur les deux longerons en passant par le trou d’accès à l’extrémité des longerons. Sur
l'extrémité extérieure des longerons se trouve une large encoche pour faciliter la manoeuvre. En utilisant la même méthode, mettre la visserie
arrière en place. Remarque : S’assurer que les espaceurs reposent à plat sur les longerons et non sur les écrous à souder existants.
6. Replacer les écrans thermiques à l’aide de la visserie intérieure restante et de la garniture de plastique.
7. Soulever l’attelage en position par-dessus le tuyau d’échappement. Intercaler l’écran thermique entre l’attelage et le longeron.
8. Fixer d’abord lâchement la visserie comme illustré, centrer l’attelage par rapport au véhicule, puis serrer la visserie au couple de 75 lb-pi (102
N*M).
9. Soulever en place le système d’échappement au niveau des trois (3) isolateurs.
z 2011 Cequent Performance Products
Feuille 2 de 3 75728N 8-19-11 Rev. A
1
11
1
Qté (4) Boulon de carrosserie ½-13 X 1.500 GR5
3
33
3
Qté (4) Écrou hexagonal ½-13
2
22
2
Qté (4) Rondelle conique
4
44
4
Qté (4) Espaceur ¼ X 1 X 3
Remarque : Vérifier l’attelage fréquemment, en s’assurant que toute la visserie et la bille sont serrées adéquatement. Si l’attelage est enlevé,
boucher tous les trous percés dans le coffre ou la carrosserie afin de prévenir l’infiltration d’eau ou de gaz d’échappement. Un attelage ou bille
endommagés doivent être enlevés et remplacés. Observer les mesures de sécurité appropriées en travaillant sous le véhicule et porter des
lunettes de protection. Ne jamais utiliser une torche pour découper un accès ou un trou de fixation.
Ce produit est conforme aux normes V-5 et SAE J684 de la V.E.S.C. (État de New York) concernant les spécifications en matière de sécurité
des systèmes d’attelage.
Form: F205 Rev A 5
-
6
-
05
3
Figure 2
Figure 3
Plier le fil de tirage pour garder
l’espaceur à l’écart du boulon.
Visserie similaire des deux côtés.
Instrucciones de instalación
Números de partes:
El enganche se muestra en la posición correcta
Equipo necesario: Cable de halar de 1/2” (suministrado), Tijeras para metal,
lubricante o agua jabonosa
Llaves: 3/4”, 5.5mm or7/32, 8mm
Ford Edge Sport
Placa protectora
Kit de tornillos: 75728F
No supere el valor inferior entre la calificación
del fabricante del vehículo del remolque o
Ubicación del acceso al cableado: SUV1, 2
2
3
1
4
Larguero
Figura 2
Recorte ambos protectores de calor.
como se muestra
Larguero
del bastidor
Orificio de acceso
en los extremos de
los largueros
Aislador de
goma
Aislador de goma
Recorte ambos protectores
de calor. Deje suficiente
para colocar entre el
bastidor y el enganche
Orificio
delantero
Ford Edge Sport
Tipo de enganche
Peso máximo bruto
del remolque (LB)
Peso máximo de la
horquilla (LB)
Distribuidor de peso
4000 (1816 Kg) 525 (239 Kg)
Montaje de bola para carga
de peso
3500 (1589 Kg) 525 (239 Kg)
Recorte aquí
Rocíe algo de lubricante en los ganchos de
escape de goma y luego use un destornillador
o barra apalancadora para quitar todos los
ganchos de goma. Apoye el sistema
mientras retira todos los ganchos
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Figura 1
1. Baje el sistema de escape al aislante de goma (3 lugares) dejando el aislante de goma en su lugar en el vehículo. Rociar un
lubricante en el vástago del gancho metálico y el aislador de goma ayuda para el desmonte. Tenga cuidado de no permitir que
el silenciador caiga bajo su propio peso.
2. Desconecte el soporte central de la placa protectora (1 tornillo) y con cuidado empuje hacia la barra de impacto y fuera del
camino. Vuelva a instalar el tornillo.
3. Retire ambos protectores de calor (3 tornillos) y un inserto plástico en cada lado. Devuelva los (4 tornillos) al propietario.
4. Recorte ambos protectores de calor como se muestra. Figura 2.
5. Aplique el método de halar el alambre enrollado (ver Figura 3) para introducir los tornillos e instale el perno de carruaje y el
bloque al cable de halar. Introduzca los tornillos delanteros en su lugar en ambos largueros con el orificio de acceso al final del
larguero del bastidor. En el extremo exterior de ambos largueros hay una muesca amplia para facilitar este proceso.
Introduzca los tornillos posteriores en su lugar usando el mismo método. Nota: Cerciórese de que el espaciador esté plano en
los largueros y no en las tuercas de soldar existentes.
6. Reemplace los protectores de calor recortados usando los tornillos interiores restantes y un inserto plástico.
7. Levante el enganche a su posición encima del escape. Coloque el protector de calor entre el enganche y el larguero.
8. Sin apretar instale los tornillos como se muestra, centre el enganche en el vehículo y apriete el tornillo a75 Lb.-pies (102 N*M).
9. Levante el sistema de escape (3) lugares atrás hacia su posición.
z 2011 Cequent Performance Products
Hoja 3 de 3 75728N 8-19-11 Rev. A
1
11
1
Cant. (4) Pernos de carruaje ½-13 x 1,500 GR5
3
33
3
Cant. (4) Tuerca hexagonal ½-13
2
22
2
Cant. (4) Arandela cónica
4
44
4
Cant. (4) Espaciador ¼ X 1 X 3
Nota: Revise el enganche con frecuencia, verificando que todos los tornillos y la bola estén correctamente apretados. Si se quita el enganche tape todos los orificios en el
colector del baúl u otros paneles de la carrocería para evitar la entrada del agua y los gases del escape. Se debe retirar y reemplazar un enganche o bola que se haya dañado.
Observe las precauciones de seguridad al trabajar por debajo del vehículo y use protección visual. No corte los orificios de acceso o accesorios con soplete.
Este producto cumple con las especificaciones y requisitos de seguridad para conectar dispositivos y sistemas de remolque del estado de Nueva York, V.E.S.C. Regulación
V-5 y SAE J684.
Form: F205 Rev A 5
-
6
-
05
3
Figura 3
Enrolle el cable de halar para
mantener el espaciador
independiente del perno
Tornillos iguales en ambos.
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