Asco Series 551 553 Namur Threaded External Pilot Le manuel du propriétaire

Taper
Le manuel du propriétaire
4 5
508188-001508188-001
a
5 mm
1
4
b
551 3mm
553 4mm
Pp
Fig.
A2
F
items N.m
Inch.pounds
a 2 17,5
b 6 52,5
BISTABLE
Series
551
553
3/2 5/2 5/3
I
1/4 - 1/2
Threaded
12 10
2
31
Pp Pp
12
24
531
14
Pp Pp
12
24
531
14
Pp
Pp
12
24
531
14
Pp
Pp
II
1/4 - 1/2
NAMUR
12
42
351
10
Pp Pp
42
351
12
14
PpPp
14
42
351
12
Pp
Pp
14
42
351
12
Pp
Pp
Fig.
D
Fig.
E
551
553
PILOT RETURN PILOT RETURN
INTERNAL
I
3
3
5
6
6
5
II
3
2
2
3
I + II
EXTERNAL
I
3
2
2
3
II
3
3
6
5
5
6
Fig.
A3
551
Pp
Pp
553
Pp
Pp
Fig.
C
INSTALLATION - MISE EN SERVICE
GB
FR
FUNCTION
Solenoid spool valves 3/2 NC, 5/2 or 5/3, threaded 1/4-1/2
or with NAMUR interface .
The versions with 15/16˝-26 UNS threaded pilots can be
con gured for internal or external pilot pressure supply.
Unless otherwise speci ed (TPL20547), this type of solenoid
spool valve is supplied con gured for internal pressure supply.
CONFIGURATION FOR EXTERNAL PRESSURE SUPPLY
MONOSTABLE VERSION
1. Unscrew and remove the two screws (1) from the pilot end
cover with a 3 mm hex key (551) or 4 mm hex key (553)
( g. A1).
2. 551 - Flip selector seal (2) and position it so that blanked
position (3) is orientated as shown in g. B.
553 - Reverse the position of seals (6) and (5) as shown
in g D.
3. Reinstall the pilot end cover.
4. Tighten the two screws (1) to the max. torque 2 N.m.
Do not remove the right side end cover (spring!).
BISTABLE VERSION
1. Locate the pilot and return operator sides.
Do not remove both end covers at the same time.
2. Con gure the pilot operator side as indicated opposite for
the monostable version ( g. A2).
3. Con gure the return operator side as follows: unscrew the
two end cover screws (1) with a 3 mm hex key (551) or
4 mm hex key (553) ( g. A2).
4. 551 - Flip selector seal (2) and position it so that blanke
position (3) is orientated as shown in g. C
553 - Reverse the position of seals (6) and (5) as shown
in g E.
5. Reinstall the return operator end cover.
6. Tighten the two screws (1) (max. torque 2 N.m)
PILOT PRESSURE SUPPLY CONNECTION (1/8’’)
1. Using a 5 mm hex key, unscrew and remove protective plug
(4) (Fig. A1-A2)
2. Connect to 2-10 bar external pilot pressure supply (Pp)
(Fig. A1-A3)
N.B. To re-con gure for internal pressure supply, proceed as
above, taking care to correctly position the selector seals for
internal pressure supply, disconnect the supply connection(s),
reinstall the 1/8” plugs (4), make leaktight with Loctite 542
(max. torque load 6 N.m).
FONCTION
Electrodistributeurs 3/2 NF, 5/2 ou 5/3, taraudés 1/4-1/2 ou
à plan de pose NAMUR
Les versions avec pilotes letés 15/16˝-26 UNS sont utilisables
avec alimentation interne ou externe de la pression de pilotage.
Sauf demande spéci que (TPL20547), ce type d’électrodis-
tributeur est livré d’origine avec alimentation interne.
ADAPTATION EN ALIMENTATION EXTERNE
ELECTRODISTRIBUTEUR MONOSTABLE
1. Desserrer et enlever les 2 vis (1) de l’embout commande avec
une clé 6 pans de 3 mm (551) ou de 4 mm (553) ( g.A1)
2. 551- Retourner le joint de sélection (2) et le positionner en
respectant la position de l’oreillette obturée (3) voir
g.B
553
- Inverser la position des joints (6) et (5) suivant g.D
3. Remonter l’embout de pilotage «commande»
4. Serrer les 2 vis (1). Couple de serrage maxi : 2 N.m.
Ne pas démonter le couvercle de droite (ressort !)
ELECTRODISTRIBUTEUR BISTABLE
1. Identi er les cotés commande et rappel
Ne pas démonter les deux embouts en même temps
2. Adaptation du coté commande : identique à la version
monostable décrite ci-contre ( g.A2)
3. Adaptation du coté rappel : desserrer les deux vis (1) de
l’embout avec une clé 6 pans de 3 mm (551) ou de 4 mm
(553) ( g.A2)
4. 551- Retourner le joint de sélection (2) et le positionner en
respectant la position de l’oreillette obturée (3) voir
g.C
553 - Inverser la position des joints (6) et (5) suivant
g.E
5. Remonter l’embout de pilotage «rappel»
6. Serrer les 2 vis (1). Couple de serrage maxi = 2 N.m.
RACCORDEMENT ALIMENTATION DE PILOTAGE (1/8)
1. Dévisser et enlever le bouchon protecteur (4) avec une clé
6 pans de 5 mm ( g.A1-A2)
2. Raccorder l’alimentation externe de pilotage (Pp) ( g.A1-
A3). Pression d’alimentation du pilotage : 2 à 10 bar
NOTA : En cas de retour à l’alimentation interne de pilotage,
procéder comme ci-dessus en veillant à placer correcte-
ment les joints de sélection en position alimentation interne,
déconnecter le (les) raccord(s) d’alimentation, replacer le
(les) bouchon(s) 1/8 (4), étancher à la loctite 542, couple
maxi : 6 N.m
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