Connection Example
Notes on the control leads
• The power antenna control lead (blue) supplies +12 V DC when you turn on the tuner or when you activate the ATA
(Automatic Tuner Activation) function.
• A power antenna without a relay box cannot be used with this unit.
Memory hold connection
When the yellow power input lead is connected, power will always be supplied to the memory circuit even when the ignition
switch is turned off.
Notes on speaker connection
• Before connecting the speakers, turn the unit off.
• Use speakers with an impedance of 4 to 8 ohms, and with adequate power handling capacities. Otherwise, the speakers may be
damaged.
• Do not connect the terminals of the speaker system to the car chassis, and do not connect the terminals of the right speaker
with those of the left speaker.
• Do not attempt to connect the speakers in parallel.
• Do not connect any active speakers (with built-in amplifiers) to the speaker terminals of the unit. Doing so may damage the
active speakers. Therefore, be sure to connect passive speakers to these terminals.
Rear speakers
Haut-parleurs arrière
7
AMP REM
ANT REM
Max. supply current 0.3 A
Alimentation: 0,3 A max.
Max. supply current 0.1 A
Alimentation: 0,1 A max.
Rotary Commander RM-X4S
(Not supplied)
(Non fourni)
Exemple de connexion
RCA pin cord (supplied with CD/MD unit)
Cordon à broche RCA (fourni avec les unités CD/MD)
CD/MD Unit
Unités de CD/MD
from car antenna
de l‘antenne de la voiture
Fuse (10 A)
Fusible (10 A)
RCA pin cord (not supplied)
Cordon à broche RCA (non fourni)
Power amplifier
Amplificateur de puissance
Blue/white striped
Rayé bleu/blanc
Blue
Bleu
Red
Rouge
Yellow
Jaune
Black
Noir
to the power antenna control lead or power supply
lead of antenna booster amplifier
<Note> If you do not use a power antenna or antenna
booster, it is not necessary to connect this lead.
vers le fil de commande de l‘antenne électrique ou le fil
d‘alimentation de l‘amplificateur d‘antenne
<Remarque> Si vous n’utilisez pas une antenne
électrique ou un amplificateur d’antenne, il n’est pas
nécessaire de raccorder ce fil.
to the +12 V power terminal which is energized in the
accessory position on the ignition switch
Be sure to connect the black earth lead frist
à la borne +12 V qui est alimentée quand la clé de
contact est sur la position accessoires
Raccordez d‘abord le fil de masse noir.
to the +12 V power terminal which is energized at all
times
Be sure to connect the black earth lead frist.
à la borne +12 V qui est alimentée en permanence
Raccordez d‘abord le fil de masse noir.
to a metal point of the car
First connect the black earth lead, then connect the
yellow and red power input leads.
à un point métallique de la voiture
Branchez d‘abord le fil de masse noir et, ensuite, les fils
d‘entrée d‘alimentation jaune et rouge.
Purple striped
Rayé mauve
Green striped
Rayé vert
Gray striped
Rayé gris
White striped
Rayé blanc
Front speakers
Haut-parleurs avant
Right
Droit
Left
Gauche
Rear speakers
Haut-parleurs arrière
Left
Gauche
Right
Droit
Remarques sur les fils de commande
• Le fil de commande de l’antenne électrique (bleu) fournit une alimentation de + 12 V CC lorsque vous mettez le syntoniseur
sous tension ou que vous sélectionnez la fonction d’activation automatique (ATA) de la radio.
• Une antenne électrique sans boîtier de relais ne peut être utilisée avec cet appareil.
Raccordement pour la conservation de la mémoire
Lorsque le fil d’entrée d’alimentation jaune est raccordé, le circuit de la mémoire est alimenté en permanence même lorsque le
contact est coupé.
Remarques sur le raccordement des haut-parleurs
• Avant de raccorder les haut-parleurs, mettez l’appareil hors tension.
• Utilisez des haut-parleurs d’une impédance de 4 à 8 ohms et d’une charge nominale efficace appropriée. Vous risquez sinon
d’endommager les haut-parleurs.
• Ne raccordez pas les bornes du système de haut-parleur au châssis de la voiture et ne raccordez pas les bornes du haut-parleur
droit à celles du haut-parleur gauche.
• N’essayez pas de raccorder les haut-parleurs en parallèle.
• Ne raccordez pas de haut-parleurs actifs (dotés d’un amplificateur intégré) aux bornes de haut-parleurs de cet appareil. Vous
risquez sinon d’endommager les haut-parleurs actifs. Veillez par conséquent à brancher des haut-parleurs passifs sur ces
bornes.
Connections
Caution
•This unit is designed for negative ground
12 V DC operation only.
•Before making connections, disconnect the
ground terminal of the car battery to avoid
short circuits.
•Connect the yellow and red power input leads
only after all other leads have been connected.
•Be sure to connect the red power input lead to
the positive 12 V power terminal which is
energized when the ignition key is in the
accessory position.
•Run all ground wires to a common ground
point.
•Connect the yellow cord to a free car circuit
rated higher than the unit’s fuse rating.
If you connect this unit in combination with
other stereo components, the car circuit they
are connected to must be rated higher than the
sum of the individual components’ fuse rating.
If there are no car circuits rated as high as the
unit’s fuse rating, connect the unit directly to
the battery.
If no car circuits are available for connecting
this unit, connect the unit to a car circuit rated
higher than the unit’s fuse rating in such a way
that if the unit blows its fuse, no other circuits
will be cut off.
If Your Car has No Accessory
Position on the Ignition Key
Switch — POWER SELECT Switch
The illumination on the front panel is factory set
to be turned on even while the unit is not in use.
However, this setting may cause some car
battery wear if your car has no accessory
position on the ignition key switch. To avoid
this battery wear, set the POWER SELECT
switch located on the bottom of the unit to
the B position, then press the reset button.
The illumination is reset to stay off while the
unit is not in use.
Note
The caution alarm for the front panel is not activated when
the POWER SELECT switch is set to the B position.
Connexions
Précautions
•Cet appareil est conçu pour fonctionner sur
courant continu de 12 V avec masse négative.
•Avant d’effectuer les connexions, débrancher
la borne de terre de la batterie du véhicule
pour éviter tout court-circuit.
•Brancher les fils d’entrée d’alimentation jaune
et rouge seulement après avoir terminé tous
les autres branchements.
•Veiller à ne pas raccorder le fil rouge d’entrée
d’alimentation à la borne positive de 12 V qui
est alimentée quand la clé de contact est sur la
position accessoire.
•Rassembler tous les fils de terre en un point
de masse commun.
•Brancher le câble jaune à un circuit libre de la
voiture dont la capacité nominale est
supérieure à la capacité du fusible de
l’appareil. Si vous branchez cet appareil en
série avec d’autres composants stéréo, le circuit
de la voiture auxquels ils sont raccordés doit
afficher une capacité nominale supérieure à la
somme des capacités individuelles de chaque
composant. S’il n’y a pas de circuits de voiture
affichant une capacité égale à la capacité du
fusible de l’appareil, brancher l’appareil
directement à la batterie.
Si aucun circuit de voiture n’est disponible
pour connecter cet appareil, brancher
l’appareil à un circuit de voiture supérieur à la
capacité du fusible de l’appareil de telle sorte
que si l’appareil grille son fusible, aucun autre
circuit ne soit coupé.
Si l’appareil est utilisé dans une
voiture dont la clé de contact
n’a pas de position accessoire
— Interrupteur POWER SELECT
L’éclairage du panneau avant est réglé en usine
de manière à s’allumer même quand l’appareil
ne fonctionne pas. Cependant, ce réglage risque
d’épuiser la batterie si l’appareil est utilisé
dans une voiture dont la clé de contact ne
possède pas de position accessoire. Pour
éviter d’épuiser la batterie, régler l’interrupteur
POWER sur le socle de l’appareil sur la
position B, puis appuyer sur la touche de
réinitialisation. L’éclairage est réglé pour rester
éteint quand l’appareil n’est pas utilisé.
Remarque
Quand l’interrupteur POWER SELECT est réglé sur la
position B, l’avertisseur du panneau avant ne fonctionne pas.
Change the position with a jeweler’s screwdriver,
etc.
Changer la position avec un tournevis de joailler ou
un objet similaire.
When you change the position of the switch,
be sure to press the reset button after the
connections are complete.
Si vous changez la position de l‘interrupteur,
n‘oubliez pas d‘appuyer sur la touche de
réinitialisation après avoir terminé tous les
raccordements.
Touche de réinitialisation
Quand l’installation et les connexions sont
terminées, appuyer sur la touche de réinitialisation
avec un stylo bille ou un objet pointu.
Reset Button
When the installation and connections are
complete, be sure to press the reset button with
a ball-point pen etc.
BUS cable (supplied with CD/MD unit)
Câble BUS (fourni avec les unités CD/MD)
Rear speakers
Haut-parleurs arrière
Rear speakers
Haut-parleurs arrière
Example 2/Exemple 2
Front speakers
Haut-parleurs avant
Example 1/Exemple 1
Front speakers
Haut-parleurs avant
Rear speakers
Haut-parleurs arriére
XR-C6100
CD/MD Unit
Unité CD/MD
Schémas de connexionConnection Diagram
To AMP REMOTE IN of an optional power amplifier.
This connection is only for amplifiers.
Connecting any other system may damage the unit.
Pour effectuer le raccordement à AMP REMOTE IN de
l’amplificateur de puissance en option.
Cette connexion s’applique uniquement aux amplificateurs. Le
branchement de tout autre système risque d’endommager
l’appareil.
CD/MD Unit
Unité CD/MD
Source selector
XA-C30
Selector de fuente
XA-C30
CD/MD Unit
Unité CD/MD
Power amplifier
Amplificateur de puissance
XR-C6100
BUS
CONTROL IN
BUS AUDIO IN
LINE OUT
REAR
LINE OUT REAR
REMOTE IN
BUS AUDIO IN
LINE OUT FRONT
BUS CONTROL IN
Power amplifier
Amplificateur de puissance
Front speakers
Haut-parleurs avant
LINE OUT
FRONT
Power amplifier
Amplificateur de puissance
Front speakers
Haut-parleurs avant
If you connect an optional power amplifier to the LINE OUT and do not use the built-in amplifier, the beep-tone will be disabled.
For connecting two or more changers, the source selector XA-C30 (optional) is necessary.
Si vous raccordez un amplificateur en option à LINE OUT et n’utilisez pas l’amplificateur intégré, le signal sonore est désactivé.
Pour le raccordement de deux ou plusieurs changeurs, vous devez utiliser le sélecteur de source XR-C30 (optionnels).
BUS AUDIO IN
BUS CONTROL IN
Reset button
Touche de réinitialisation
To a metal point of the car
A un point métallique de la
voiture
Remarque sur le raccordement
Si l’alternateur génère des interférences
(pleurage lorsque le régime moteur
augmente), reliez l’appareil principal à la
masse en le raccordant à un point
métallique de la voiture au moyen du fil de
masse pour châssis fourni. Raccordez le fil
de masse à l’appareil principal à l’aide
d’une vis 3. (Voir illustration.)
It is not necessary to install the
bracket 2 with Japanese cars.
Sur les voitures japonaises, il n’est
pas nécessaire d’installer le support
de montage 2.
Note for Connecting
If there is alternator noise (a whining sound
when raising engine speed), ground the
master unit by connecting it to a metal
point of the car with the supplied chassis
ground cord. Connect the ground cord to
the master unit with a screw 3 . (See
illustration.)
3
2
8