Fantech, reserves the right to modify, at any time and without notice, any
or all of its products’ features, designs, components and specifications to
maintain their technological leadership position.
Item #: 490095 • Rev Date: 041812
United States
10048 Industrial Blvd.
Lenexa, KS 66215
Phone: 800.747.1762; 913.752.6000
Fax: 800.487.9915; 913.752.6466
www.fantech.net; info@fantech.net
Canada
50 Kanalflakt Way
Bouctouche, NB E4S 3M5
Phone: 800.565.3548; 506.743.9500
Fax: 877.747.8116; 506.743.9600
www.fantech.net; info@fantech.net
Five (5) Year Warranty
DURING ENTIRE WARRANTY PERIOD:
FANTECH will repair or replace any part which has a factory defect in workmanship or
material. Product may need to be returned to the Fantech factory, together with a copy of
the bill of sale and identified with RMA number.
FOR FACTORY RETURN YOU MUST:
• Have a Return Materials Authorization (RMA) number. This may be obtained by calling
FANTECH either in the USA at 1.800.747.1762 or in CANADA at 1.800.565.3548.
Please have bill of sale available.
• The RMA number must be clearly written on the outside of the carton, or the carton
will be refused.
• All parts and/or product will be repaired/replaced and shipped back to buyer; no credit
will be issued.
OR
The Distributor may place an order for the warranty part and/or product and is invoiced.
The Distributor will receive a credit equal to the invoice only after product is returned pre-
paid and verified to be defective.
FANTECH WARRANTY TERMS DO NOT PROVIDE FOR REPLACEMENT WITHOUT CHARGE
PRIOR TO INSPECTION FOR A DEFECT.
REPLACEMENTS ISSUED IN ADVANCE OF DEFECT INSPECTION ARE INVOICED, AND
CREDIT IS PENDING INSPECTION OF RETURNED
MATERIAL. DEFECTIVE MATERIAL RETURNED BY END USERS SHOULD NOT BE
REPLACED BY THE DISTRIBUTOR WITHOUT CHARGE TO THE END USER, AS CREDIT TO
DISTRIBUTOR’S ACCOUNT WILL BE PENDING INSPECTION AND VERIFICATION OF
ACTUAL DEFECT BY FANTECH.
THE FOLLOWING WARRANTIES DO NOT APPLY:
• Damages from shipping, either concealed or visible. Claim must be filed with freight
company.
• Damages resulting from improper wiring or installation.
• Damages or failure caused by acts of God, or resulting from improper consumer proce-
dures, such as:
1. Improper maintenance
2. Misuse, abuse, abnormal use, or accident, and
3. Incorrect electrical voltage or current.
• Removal or any alteration made on the FANTECH label control number or date of manu-
facture.
• Any other warranty, expressed, implied or written, and to any consequential or inciden-
tal damages, loss or property, revenues, or profit, or costs of removal, installation or
reinstallation, for any breach of warranty.
WARRANTY VALIDATION
• The user must keep a copy of the bill of sale to verify purchase date.
• These warranties give you specific legal rights, and are subject to an applicable con-
sumer protection legislation. You may have additional rights which vary from state to
state.
La présente garantie remplace toutes les garanties antérieures.
DURANT TOUTE LA PÉRIODE DE GARANTIE:
FANTECH s'engage à réparer ou à remplacer toute pièce présentant un défaut d'usine en
matière de qualité d'exécution ou de matériau. Il sera peut être nécessaire de retourner le
produit à l'usine FANTECH, accompagné d'une copie du contrat de vente et du numéro
d'autorisation de retour.
POUR RETOURNER UN PRODUIT À L'USINE, VOUS DEVEZ:
• Obtenir un numéro d'autorisation de retour; pour ce faire, communiquer avec FANTECH aux
États-Unis au numéro 1 800 747-1762, ou au Canada, au numéro 1 800 565-3548.
Veuillez avoir votre contrat de vente à portée de la main.
• S'assurer que le numéro d'autorisation de retour est lisible sur l'extérieur de la boîte, sinon
la boîte sera refusée.
• Toutes les pièces et/ou le produit seront réparés ou remplacés puis retournés à l'acheteur.
Aucun crédit ne sera accordé.
OU
Le Distributeur peut commander une pièce ou un produit couvert par la garantie; la facture lui
sera envoyée. Le distributeur ne sera crédité du montant de sa facture qu'après que le produ-
it a été retourné port payé et qu'il a été trouvé défectueux.
LES TERMES DE LA GARANTIE DE FANTECH NE PRÉVOIENT PAS DE REMPLACEMENT SANS
FRAIS AVANT QUE LA PIÈCE OU LE PRODUIT DÉFECTUEUX AIT ÉTÉ INSPECTÉ. LES
PRODUITS OU PIÈCES REMPLACÉS AVANT L'INSPECTION DE LA DÉFECTUOSITÉ SERONT
FACTURÉS ET LE MONTANT DU CRÉDIT EST FONCTION DE L'INSPECTION DE LA PIÈCE OU
DU PRODUIT RETOURNÉ. LE DISTRIBUTEUR NE DOIT PAS REMPLACER SANS FRAIS POUR
L'UTILISATEUR FINAL L'ÉQUIPEMENT DÉFECTUEUX RETOURNÉ PAR L'UTILISATEUR FINAL,
CAR LE COMPTE DU DISTRIBUTEUR NE SERA CRÉDITÉ QU'APRÈS L'INSPECTION ET LA
VÉRIFICATION PAR FANTECH DE LA DÉFECTUOSITÉ.
LES GARANTIES NE S'APPLIQUENT PAS DANS LES CAS SUIVANTS:
• Dommages dus au transport (dissimulés ou visibles). Les réclamations doivent être faites
à la compagnie de fret.
• Dommages dus au mauvais câblage ou à l'installation inappropriée.
• Dommages ou défectuosité causés par une calamité naturelle ou résultant d'une procédure
irrégulière de l'acheteur, notamment :
1. Entretien irrégulier
2. Mauvais usage, usage abusif, usage anormal ou accident
3. Tension ou courant électrique incorrect
• Enlèvement ou toute modification du numéro de contrôle ou de la date de fabrication de
l'étiquette FANTECH
• Toute autre garantie expresse, écrite ou implicite, pour les dommages accidentels ou indi-
rects, perte de biens, de recettes, manque à gagner ou coûts relatifs à la dépose, à
l'installation ou à la réinstallation, en cas de violation de garantie.
CERTIFICATION DE LA GARANTIE:
• L'utilisateur doit conserver une copie du contrat de vente pour confirmer la date d'achat.
• Les présentes garanties vous donnent des droits spécifiques reconnus par la loi et sont
régies par les lois sur la protection du consommateur appropriées. Il est possible que dif-
férents états offrent d'autres droits.
Esta garantía reemplaza toda otra garantía anterior.
DURANTE EL PERÍODO INTEGRO DE LA GARANTÍA:
FANTECH reparará o reemplazará toda parte que presente un defecto en el material o en la
mano de obra. Es posible que el producto deba ser devuelto a la fabrica FANTECH, junta-
mente con una copia de la constancia de compraventa e identificado con el número de RMA.
PARA DEVOLUCIÓN A FÁBRICA USTED DEBE:
• Tener un número de Autorización de Devolución de Material (RMA). Esto se puede obtener
llamando a FANTECH ya sea en los Estados Unidos al 1.800.747.1762 en Canadá al
1.800.565.3548. Tenga a mano la constancia de compraventa.
• El número de RMA deberá estar claramente escrito en la parte exterior de la caja, de lo
contrario la caja será rechazada.
• Todas las partes y/o el producto serán reparados/reemplazados y devueltos al comprador;
no se otorgará crédito.
O BIEN
El Distribuidor puede colocar una orden por la parte y/o producto en garantía y facturarla/o.
El Distribuidor recibirá un crédito igual a la factura sólo después de que se haya devuelto el
producto con pago previo y con verificación de defecto.
LAS CONDICIONES DE LA GARANTÍA DE FANTECH NO CONTEMPLAN EL REEMPLAZO SIN
CARGO ANTES DE REALIZAR LA INSPECCIÓN PARA DETECTAR DEFECTOS. LOS
REEMPLAZOS EMITIDOS ANTES DE INSPECCIONAR POR DEFECTOS SON FACTURADOS, Y
EL CRÉDITO ESTÁ A LA ESPERA DE INSPECCIÓN DEL MATERIAL DEVUELTO. EL MATERIAL
DEFECTUOSO DEVUELTO POR LOS USUARIOS FINALES NO DEBERÁ SER REEMPLAZADO
POR EL DISTRIBUIDOR SIN CARGO PARA EL USUARIO FINAL, YA QUE EL CRÉDITO DE LA
CUENTA DEL DISTRIBUIDOR ESTARÁ A LA ESPERA DE INSPECCIÓN Y VERIFICACIÓN DEL
DEFECTO REAL POR FANTECH.
LAS SIGUIENTES GARANTÍAS NO SE APLICAN:
• Daños durante el envío, ya sean encubiertos o visibles. Se deberá presentar el reclamo a la
compañía transportadora.
• Daños ocasionados por cableado o instalación indebidos.
• Daños o fallas causados por hechos fortuitos, u ocasionados por procedimientos impropios
por parte del usuario, tales como:
1. Mantenimiento indebido
2. Uso indebido, abuso, uso anormal o accidente y
3. Tensión o corriente eléctrica incorrecta.
• Remoción o modificación realizada al número de control del rótulo de FANTECH o de la
fecha de fabricación.
• Toda otra garantía, expresa, implícita o escrita, daños y perjuicios, pérdida de propiedad,
de ingresos, o de beneficios, o costo de remoción, instalación o reinstalación por
incumplimiento de la garantía.
VALIDACIÓN DE LA GARANTÍA
• El usuario debe conservar una copia de la constancia de compraventa para verificar la
fecha de compra.
• Estas garantías le otorgan derechos legales específicos, y están sujetas a una legislación
aplicable para protección del consumidor. Usted puede tener derechos adicionales que
varían de estado en estado.
Garantie de 5 ans Garantia por cinco (5) años