About the built-in answering system and voicemail service
For message recording, your telephone has a built-in answering system, and it also supports voicemail service offered by your
telephone service provider (subscription is required, and fee may apply).
Built-in answering system VS Voicemail service
Turn the built-in answering system on or off
Press
On the telephone base
1Press MENU. 2Scroll to Answering
sys, then press SELECT.
Scroll to Ans sys setup,
then press SELECT. 4Scroll to # of rings,
then press SELECT. Scroll to the desired
number of rings, then
press SELECT.
5
Press to turn on;
press again to turn off.
Built-in answering system Voicemail service
Supported by Telephone system Telephone service provider
Subscription No Yes
Fees No May apply
Answer incoming calls • After 3 rings by default.
• It can be changed via handset menu.
• Usually after 2 rings.
• It can be changed by contacting your telephone service
provider.
Storage Telephone base Server or System
Display new messages • Handset - XX new messages and
• Telephone base - Message window flashes • Handset - and New voicemail
Retrieve messages • Press on the telephone base; OR
• Access remotely with an access code.
• Enter an access number and/or passcode from your
telephone service provider.
Set number of rings
You can set the answering system to answer an incoming call after two, three, four, five or six rings; or toll saver. If you choose toll
saver, the answering system answers a call after two rings when you have new messages, or after four rings when you have no new
messages.
For operations and guides to help you using your telephone, and for latest information
and supports, go and check the online help topics and online FAQs.
Use your smartphone or mobile device to access our online help.
• Go to https://help.vtechphones.com/cs6224; OR
• Scan the QR code on the right. Launch the camera app or QR code
scanner app on your smartphone or tablet. Hold the device’s camera
up to the QR code and frame it. Tap the notification to trigger the
redirection of the online help.
- If the QR code is not clearly displayed, adjust your camera’s focus by
moving your device closer or further away until it is clear.
You can also call our Customer Support at 1 (800) 595-9511 [in US] or
1 (800) 267-7377 [in Canada] for help.
Message playback
On the telephone base
On a handset
1 Press MENU.
2
Press SELECT.
- OR -
1
2
Delete all messages
Skip a message
Repeat the playing message
Play the previous message
1
2
- OR -
For C-UL compliance only
Mesures de sécurité importantes
Afin de réduire les risques d’incendie, de blessures corporelles ou d’électrocution, suivez
toujours ces mesures préventives de base lorsque vous utilisez votre téléphone :
1. Lisez et comprenez bien toutes les instructions.
2. Observez toutes les instructions et mises en garde inscrites sur l’appareil.
3. Débranchez ce téléphone de la prise murale avant de le nettoyer. N’utilisez pas de
nettoyeurs liquides ni en aérosol. N’utilisez qu’un chiffon doux et légèrement humecté.
4. ATTENTION: Ne pas installer le socle téléphonique à une hauteur supérieure à 2 mètres.
5. N’utilisez pas ce produit près de l’eau, tel que près d’un bain, d’un lavabo, d’un évier
de cuisine, d’un bac de lavage ou d’une piscine, ou dans un sous-sol humide ou sous la
douche.
6. Ne déposez pas ce téléphone sur un chariot, support ou table chancelants. L’appareil
pourrait tomber et être sérieusement endommagé.
7. Évitez d’installer le système téléphonique dans les endroits soumis à une température
extrême, à la lumière directe du soleil ou à proximité immédiate d’autres appareils
électriques ou électroniques. Protégez votre téléphone contre les sources d’humidité, la
poussière, les vapeurs et les liquides corrosifs.
8. Le boîtier de l’appareil est doté de fentes et d’ouvertures d’aération situées à l’arrière ou
en dessous. Afin d’empêcher la surchauffe, ces ouvertures ne doivent pas être obstruées
en plaçant l’appareil sur un lit, divan, tapis ou autre surface similaires. Ne placez pas cet
appareil à proximité d’un élément de chauffage ni d’une plinthe électrique. De plus, ne
l’installez pas dans une unité murale ou un cabinet fermé qui ne possède pas d’aération
adéquate.
9. Ne faites fonctionner cet appareil qu’avec le type d’alimentation indiqué sur les étiquettes
de l’appareil. Si vous ne connaissez pas le voltage de votre maison, consultez votre
marchand ou votre fournisseur d’électricité.
10. Ne déposez rien sur le cordon d’alimentation. Installez cet appareil dans un endroit
sécuritaire, là où personne ne pourra trébucher sur la ligne d’alimentation ni le cordon
téléphonique modulaire.
11. N’insérez jamais d’objets à travers les fentes et ouvertures de cet appareil, car ils
pourraient toucher à des points de tension dangereux ou court-circuiter des pièces, ce qui
constituerait un risque d’incendie ou d’électrocution. N’échappez pas de liquides dans
l’appareil.
12. Afin de réduire les risques d’électrocution, ne démontez pas l’appareil, mais apportez-le
plutôt à un centre de service qualifié s’il doit être réparé. En enlevant le couvercle, vous
vous exposez à des tensions dangereuses ou autres dangers similaires. Un remontage
inadéquat peut être à l’origine d’une électrocution lors d’une utilisation ultérieure de
l’appareil. Débranchez l’appareil avant de procéder au nettoyage. Utilisez un chiffon
humide et doux.
13. Ne surchargez pas les prises de courant et les rallonges.
14. Débranchez cet appareil de la prise de courant et communiquez avec le département de
service à la clientèle de VTech dans les cas suivants :
• Lorsque le cordon d’alimentation est endommagé ou écorché.
• Si du liquide a été échappé dans l’appareil.
• Si l’appareil a été exposé à une source d’humidité telle que la pluie ou l’eau.
• Si le produit ne fonctionne pas normalement en respectant les instructions de
fonctionnement. Réglez uniquement les commandes indiquées dans le les
instructions de fonctionnement. Les réglages incorrects des autres commandes
pourraient provoquer un dommage qui pourrait exiger un travail exhaustif de la part
d’un technicien autorisé afin de rétablir le fonctionnement normal de l’appareil.
• Si le produit a été échappé et que le socle et/ou le combiné a été endommagé.
• Si le produit affiche une nette diminution de sa performance.
15. Évitez d’utiliser un téléphone (autre qu’un sans fil) pendant un orage. Les éclairs peuvent
être à l’origine d’une électrocution.
16. N’utilisez pas le téléphone pour rapporter une fuite de gaz à proximité de la fuite. En
certaines circonstances, une flammèche pourrait être provoquée lorsque l’adaptateur
est branché à une prise de courant, ou lorsque le combiné est déposé sur le socle. Ceci
est un événement commun associé à la fermeture d’un circuit électrique. L’utilisateur
ne devrait pas brancher le téléphone à une prise de courant, et ne devrait pas déposer
le combiné chargé sur le socle, si le téléphone se trouve à proximité d’un endroit
comportant des concentrations de gaz inflammables, à moins que la ventilation soit
adéquate. Une flammèche dans un tel endroit pourrait provoquer un incendie ou une
explosion. De tels environnements peuvent comprendre: des endroits où l’on utilise
de l’oxygène médical sans ventilation adéquate; des gaz industriels (dissolvants de
nettoyage, des vapeurs d’essence, etc.); une fuite de gaz naturel, etc.
17. Ne placez que le combiné de votre téléphone près de votre oreille lorsqu’en mode de
conversation.
18. Ces adaptateurs ont été conçus pour être orientés en position verticale ou montés au
sol. Les broches ne sont pas conçues pour maintenir l’adaptateur en place si celui-ci est
barnché dans une prise au plafond ou sous une table/ armoire.
19. Pour le MATERIEL RACCORDE PAR PRISE DE COURANT, le socle de prise de courant doit
etre installe a proximite du materiel et doit etre aisement accessible.
20. MISE EN GARDE: Il peut y avoir un risque d’explosion si vous utilisez le mauvais
type de piles pour le téléphone. N’utilisez que les piles rechargeable inclus ou les piles
de rechange (BT162342/BT262342). N’incinérez pas les piles. Celles-ci risqueraient
d’exploser.
21. N’utilisez que les adaptateurs inclus avec ce produit. L’utilisation d’un adaptateur dont la
polarité ou la tension serait inadéquate risque d’endommager sérieusement le produit et
mettre votre sécurité en péril.
CONSERVEZ CES INSTRUCTIONS
Pile
• N’utilisez que la pile incluse ou l’équivalent.
• Ne jetez pas la pile au feu. Vérifiez les instructions spécifiques de mise aux rebus auprès
des autorités locales.
• N’ouvrez pas et ne mutilez pas la pile. L’électrolyte qui s’en échapperait est corrosif et
pourrait causer des brûlures ou des blessures aux yeux ou à la peau. L’électrolyte est
toxique si avalé.
• Soyez prudents lorsque vous manipulez les piles afin d’éviter les courts-circuits
provoqués par des matériaux conducteurs.
• Rechargez la pile incluse avec cet appareil, selon les instructions et limites spécifiées dans
ce guide d’utilisation.
Stimulateurs cardiaques implantés dans l’organisme
Les simulateurs cardiaques (s’applique uniquement aux téléphones numériques sans fil) :
L’organisme ‘Wireless Technology Research, LLC (WTR)’, une firme de recherche
indépendante, a mené une évaluation pluridisciplinaire des interférences entre les
téléphones sans fil portatifs et les stimulateurs cardiaques implantés dans l’organisme.
Appuyée par l’Administration des aliments et drogues (FDA) des États-Unis, la firme WTR
recommande aux médecins :
Avis aux détenteurs de stimulateurs cardiaques
• Ils doivent tenir le téléphone sans fil à une distance d’au moins six pouces du stimulateur
cardiaque.
• Ils ne doivent PAS placer le téléphone sans fil directement sur le stimulateur cardiaque, tel
que dans une poche de chemise, lorsque celui-ci est en marche.
• Ils doivent utiliser le téléphone sans fil en l’appuyant sur l’oreille qui se trouve dans la
direction opposée au stimulateur cardiaque.
L’étude effectuée par l’organisme WRS n’a pas identifié de risque pour les détenteurs de
simulateurs cardiaques causés par les gens qui utilisent un téléphone sans fil à proximité de
ceux-ci.
À propos des téléphones sans fil
Confidentialité : Les mêmes caractéristiques qui constituent des avantages pour les
téléphones sans fil affichent également des restrictions. Les appels téléphoniques
sont transmis entre le combiné sans fil et le socle par le biais d’ondes radio ; il y a donc
la possibilité que vos conversations téléphoniques sans fil soient interceptées par des
équipements de réception radio se trouvant dans la portée du combiné sans fil. Pour cette
raison, vous ne devez pas percevoir les communications téléphoniques sans fil comme étant
aussi confidentielles que celles des téléphones à cordons.
Alimentation électrique : Le socle de ce téléphone sans fil doit être branché à une prise
électrique fonctionnelle. La prise électrique ne doit pas être contrôlée par un interrupteur
mural. Les appels ne pourront pas être effectués du combiné sans fil si le socle est débranché
ou mis hors tension ou si le courant est coupé.
Possibilité d’interférences aux téléviseurs : Certains téléphones sans fil fonctionnent sur
des fréquences pouvant causer des interférences aux téléviseurs et aux magnétoscopes.
Pour réduire ou prévenir de telles interférences, ne placez pas le socle du téléphone
sans fil près ou sur un téléviseur ou magnétoscope. S’il y a présence de parasites, il est
conseillé d’éloigner le téléphone sans fil du téléviseur ou du magnétoscope afin de réduire
possiblement les interférences.
Piles rechargeables : Manipulez les piles avec soin afin de ne pas les court-circuiter avec
des bagues, bracelets ou clés. Les piles ou le conducteur peut surchauffer et causer des
blessures. Respectez la polarité adéquate entre la pile et le chargeur.
Les bloc-piles rechargeables à l’hydrure métallique de nickel : Jetez ces blocs-piles de
manière écologique et sécuritaire. Ne les incinérez pas et ne les percez pas. Tel que les autres
piles de ce type, elles pourraient dégager une matière toxique qui peut causer
des blessures corporelles si elles sont brûlées ou percées.
The RBRC® seal
The RBRC seal on the nickel-metal hydride battery indicates that VTech
Communications, Inc. is voluntarily participating in an industry program to
collect and recycle these batteries at the end of their useful lives, when taken
out of service within the United States and Canada.
The RBRC program provides a convenient alternative to placing used nickel-
metal hydride batteries into the trash or municipal waste, which may be illegal
in your area.
VTech’s participation in RBRC makes it easy for you to drop off the spent battery at local retailers
participating in the RBRC program or at authorized VTech product service centers. Please call
1 (800) 8 BATTERY® for information on Ni-MH battery recycling and disposal bans/restrictions
in your area. VTech’s involvement in this program is part of its commitment to protecting our
environment and conserving natural resources.
The RBRC Seal and 1 (800) 8 BATTERY® are registered trademarks of Call2recycle, Inc.
FCC, ACTA and IC regulations
FCC Part 15
NOTE: This equipment has been tested and found to comply with the requirements for
a Class B digital device under Part 15 of the Federal Communications Commission (FCC)
rules. These requirements are intended to provide reasonable protection against harmful
interference in a residential installation. This equipment generates, uses and can radiate radio
frequency energy and, if not installed and used in accordance with the instructions, may
cause harmful interference to radio communications. However, there is no guarantee that
interference will not occur in a particular installation. If this equipment does cause harmful
interference to radio or television reception, which can be determined by turning the
equipment off and on, the user is encouraged to try to correct the interference by one or
more of the following measures:
• Reorient or relocate the receiving antenna.
• Increase the separation between the equipment and receiver.
• Connect the equipment into an outlet on a circuit different from that to which the receiver
is connected.
• Consult the dealer or an experienced radio/TV technician for help.
WARNING: Changes or modifications to this equipment not expressly approved by the party
responsible for compliance could void the user’s authority to operate the equipment.
This device complies with Part 15 of the FCC rules. Operation is subject to the following two
conditions: (1) this device may not cause harmful interference, and (2) this device must accept
any interference received, including interference that may cause undesired operation.
Privacy of communications may not be ensured when using this telephone.
To ensure safety of users, the FCC has established criteria for the amount of radio frequency
energy that can be safely absorbed by a user or bystander according to the intended usage
of the product. This product has been tested and found to comply with the FCC criteria. The
handset may be safely held against the ear of the user. The telephone base shall be installed
and used such that parts of the user’s body other than the hands are maintained at a distance
of approximately 20 cm (8 inches) or more.
This Class B digital apparatus complies with Canadian requirement:
CAN ICES-3 (B)/NMB-3(B).
FCC Part 68 and ACTA
This equipment complies with Part 68 of the FCC rules and with technical requirements
adopted by the Administrative Council for Terminal Attachments (ACTA). The label on the
back or bottom of this equipment contains, among other things, a product identifier in the
format US:AAAEQ##TXXXX. This identifier must be provided to your telephone service
provider upon request.
The plug and jack used to connect this equipment to premises wiring and the telephone
network must comply with applicable Part 68 rules and technical requirements adopted
by ACTA. A compliant telephone cord and modular plug is provided with this product. It is
designed to be connected to a compatible modular jack that is also compliant. An RJ11 jack
should normally be used for connecting to a single line and an RJ14 jack for two lines. See the
installation instructions in the user’s manual.
The Ringer Equivalence Number (REN) is used to determine how many devices you may
connect to your telephone line and still have them ring when you are called. The REN for this
product is encoded as the 6th and 7th characters following the US: in the product identifier
(e.g., if ## is 03, the REN is 0.3). In most, but not all areas, the sum of all RENs should be five
(5.0) or less. For more information, please contact your telephone service provider.
This equipment must not be used with Party Lines. If you have specially wired alarm dialing
equipment connected to your telephone line, ensure the connection of this equipment
does not disable your alarm equipment. If you have questions about what will disable alarm
equipment, consult your telephone service provider or a qualified installer.
If this equipment is malfunctioning, it must be unplugged from the modular jack until the
problem has been corrected. Replacement to this telephone equipment can only be made
by the manufacturer or its authorized agents. For replacement procedures, follow the
instructions outlined under the Limited warranty.
If this equipment is causing harm to the telephone network, the telephone service provider
may temporarily discontinue your telephone service. The telephone service provider is
required to notify you before interrupting service. If advance notice is not practical, you will
be notified as soon as possible. You will be given the opportunity to correct the problem
and the telephone service provider is required to inform you of your right to file a complaint
with the FCC. Your telephone service provider may make changes in its facilities, equipment,
operation, or procedures that could affect the proper functioning of this product. The
telephone service provider is required to notify you if such changes are planned.
If this product is equipped with a corded or cordless handset, it is hearing aid compatible.
If this product has memory dialing locations, you may choose to store emergency telephone
numbers (e.g., police, fire, medical) in these locations. If you do store or test emergency
numbers, please:
Remain on the line and briefly explain the reason for the call before hanging up.
Perform such activities in off-peak hours, such as early morning or late evening.
Industry Canada
This device contains licence-exempt transmitter(s)/receiver(s) that comply with Innovation,
Science and Economic Development Canada’s licence-exempt RSS(s). Operation is subject to
the following two conditions:
(1) This device may not cause interference.
(2) This device must accept any interference, including interference that may cause undesired
operation of the device.
Privacy of communications may not be ensured when using this telephone.
The term ‘’IC:‘’ before the certification/registration number only signifies that the Industry
Canada technical specifications were met.
The Ringer Equivalence Number (REN) for this terminal equipment is 1.0. The REN indicates
the maximum number of devices allowed to be connected to a telephone interface. The
termination of an interface may consist of any combination of devices subject only to the
requirement that the sum of the RENs of all the devices not exceed five.
This product meets the applicable Innovation, Science and Economic Development Canada
technical specifications.
California Energy Commission battery
charging testing instructions
This telephone is set up to comply with the energy-conserving standards right out of the box.
These instructions are intended for California Energy Commission (CEC) compliance testing only.
When the CEC battery charging testing mode is activated, all telephone functions, except battery
charging, will be disabled.
To activate the CEC battery charging testing mode:
1. Unplug the telephone base power adapter from the power outlet. Make sure all handsets
are plugged with charged batteries before proceeding.
2. While you press and hold /FIND HANDSET, plug the telephone base power adapter back
to the power outlet.
3. After about 30 seconds, when the IN USE light starts flashing, release /FIND HANDSET and
then press it again within 2 seconds. When the phone successfully enters the CEC battery
charging testing mode, all handsets display To register HS and See manual alternatively.
When the phone fails to enter this mode, repeat Step 1 through Step 3 above.
To deactivate the CEC battery charging testing mode:
1. Unplug the telephone base power adapter from the power outlet, and then plug it back in.
Then the telephone base is powered up as normal.
2. Press and hold /FIND HANDSET at the telephone base for about four seconds until the
IN USE light turns on.
3. Then press # on the handset. It displays Registering...
The handset show Registered and you hear a beep when the registration process completes.
The registration process takes about 60 seconds to complete.
Limited Warranty
What does this limited warranty cover?
The manufacturer of this VTech product, VTech Communications, Inc. (“VTech”), warrants to the
holder of a valid proof of purchase (“Consumer” or “you”) that the Product and all accessories
provided by VTech in sales package (“Product”) are free from material defects in material
and workmanship, pursuant to the following terms and conditions, when installed and used
normally and in accordance with operating instructions. This limited warranty extends only to
the Consumer for Products purchased and used in the United States of America and Canada.
Press
- OR -
Press
Press
Answering system
Need help?
Press - OR -
Press
HANDSET
10:15p
12/25
.
NEW
Answering sys
Ans sys setup
# of rings 4
Answering sys
HANDSET
10:15p
12/25
.
NEW
What will VTech Communications do if the Product is not free from material defects in
materials and workmanship during the limited warranty period (“Materially Defective
Product”)?
During the limited warranty period, VTech’s authorized service representative will replace
at VTech’s option, without charge, a Materially Defective Product. If we choose to replace
the Product, we may replace it with a new or refurbished Product of the same or similar
design. VTech will return replacement products to you in working condition. VTech will retain
defective parts, modules, or equipment. Replacement of the Product, at VTech’s option, is
your exclusive remedy. You should expect the replacement to take approximately 30 days.
How long is the limited warranty period?
The limited warranty period for the product extends for ONE (1) YEAR from date of purchase
(90 days on products purchased as Refurbished*). This limited warranty also applies to
replacement Products for a period of either (a) 90 days from the date the replacement Product
is shipped to you or (b) the time remaining on the original one-year limited warranty (90-day
limited warranty on products that are purchased as Refurbished*), whichever is longer.
*Refurbished products purchased from our online store carry a 90-day replacement warranty.
What is not covered by this limited warranty?
This limited warranty does not cover:
1. Product that has been subjected to misuse, accident, shipping or other physical damage,
improper installation, abnormal operation or handling, neglect, inundation, fire, water or
other liquid intrusion; or
2. Product that has been damaged due to repair, alteration or modification by anyone
other than an authorized service representative of VTech; or
3. Product to the extent that the problem experienced is caused by signal conditions,
network reliability or cable or antenna systems; or
4. Product to the extent that the problem is caused by use with non-VTech electrical
accessories; or
5. Product whose warranty/quality stickers, Product serial number plates or electronic serial
numbers have been removed, altered or rendered illegible; or
6. Product purchased, used, serviced, or shipped for repair from outside the United States,
or used for commercial or institutional purposes (including but not limited to Products
used for rental purposes); or
7. Product returned without valid proof of purchase (see 2 below); or
8. Charges for installation or set up, adjustment of customer controls, and installation or
repair of systems outside the unit.
How do you get warranty service?
To obtain warranty service in the United States of America, please visit our website at www.
vtechphones.com or call 1 (800) 595-9511 for instructions regarding where to return the
Product. In Canada, go to phones.vtechcanada.com or dial 1 (800) 267-7377.
NOTE: Before calling for service, please review the user’s manual - a check of the Product’s
controls and features may save you a service call.
Except as provided by applicable law, you assume the risk of loss or damage during transit
and transportation and are responsible for delivery or handling charges incurred in the
transport of Product(s) to the service location. VTech will return replaced product under this
limited warranty to you, transportation, delivery or handling charges prepaid. VTech assumes
no risk for damage or loss of the Product in transit.
What must you return with the Product to get warranty service?
1. Return the entire original package and contents including the Product to the VTech
service location along with a description of the malfunction or difficulty;
2. Include “valid proof of purchase” (sales receipt) identifying the Product purchased
(Product model) and the date of purchase or receipt; and
3. Provide your name, complete and correct mailing address, and telephone number.
Other limitations
This warranty is the complete and exclusive agreement between you and VTech. It supersedes
all other written or oral communications related to this product. VTech provides no other
warranties for this product. The warranty exclusively describes all of VTech’s responsibilities
regarding the product.
There are no other expressed warranties. No one is authorized to make modifications to this
warranty and you should not rely on any such modification.
State Law Rights: This warranty gives you specific legal rights, and you may also have other
rights which vary from state to state.
Limitations: Implied warranties, including those of fitness for a particular purpose and
merchantability (an unwritten warranty that the product is fit for ordinary use) are limited to
one year from date of purchase. Some states do not allow limitations on how long an implied
warranty lasts, so the above limitation may not apply to you.
In no event shall VTech be liable for any indirect, special, incidental, consequential, or similar
damages (including, but not limited to lost profits or revenue, inability to use the product, or
other associated equipment, the cost of substitute equipment, and claims by third parties)
resulting from the use of this product. Some states do not allow the exclusion or limitation of
incidental or consequential damages, so the above limitation or exclusion may not apply to
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Please retain your original sales receipt as proof of purchase
Disclaimer and Limitation of
Liability
VTech Communications, Inc. and its suppliers assume no responsibility for any damage or
loss resulting from the use of this user’s manual. VTech Communications, Inc. and its suppliers
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