1 YEAR WARRANTY
For Pyromaster™ Electric Fireplace Models
BASIC WARRANTY:
Pyromaster (hereinafter referred to collectively as the
"Company") warrants that your new Pyromaster appliance is
free from manufacturing and material defects for a period of
one year from date of installation, subject to the following
conditions and limitations:
1. This new Pyromaster product must be installed by a competent,
authorized service contractor. It must be installed and operated
at all times in accordance with the Installation and Operating
instructions furnished with the product. Any alteration, willful
abuse, accident, or misuse of the product shall nullify this
warranty.
2. This warranty is non-transferrable, and is made to the original
owner, provided that the purchase was made through an
authorized supplier of the Company.
3. This warranty is limited to the repair or replacement of part(s)
found to be defective in material or workmanship, provided that
such part(s) have been subjected to normal conditions of use
and service, after said defect is confirmed by the Company's
inspection.
4. This warranty does not cover the lightbulb(s) included with
the Pyromaster.
5. The Company may, at its discretion, fully discharge all obliga-
tions with respect to this warranty by refunding the wholesale
price of the defective part(s).
6. Any installation, labour, construction, transportation, or other
related costs/expenses arising from defective part(s), repair,
replacement, or otherwise of same, will not be covered by this
warranty, nor shall the Company assume responsibility for
same. Further, the Company will not be responsible for any
incidental, indirect, or consequential damages, except as
provided by law.
7. All other warranties—expressed or implied—with respect to the
product, its components and accessories, or any obligations/
liabilities on the part of the Company are hereby expressly
excluded.
8. The Company neither assumes, nor authorizes any third party
to assume, on its behalf, any other liabilities with respect to the
sale of this Pyromaster product.
9. The warranties as outlined within this document do not apply to
non Pyromaster accessories used in conjunction with the
installation of this product.
10.This warranty is void if:
a) The fireplace has been operated in atmospheres contami-
nated by chlorine, fluorine or other damaging chemicals.
b) The fireplace is subjected to prolonged periods of damp-
ness or condensation.
c) Any alteration, willful abuse, accident, or misuse of the
product.
GLASS DOORS & BRASS PLATED PARTS...
•
Glass doors are not warranted for breakage due to misuse or
accident.
•
Brass parts should be cleaned with lemon oil only. Brass
cleaners cannot be used. Mortar mix and masonry cleaners
may corrode the brass finish. The Company will not be respon-
sible for, nor will it warrant any brass parts which are damaged
by external chemicals.
IF WARRANTY SERVICE IS NEEDED...
1) Contact your supplier. Make sure you have your warranty, your
sales receipt, and the model/serial number of your Pyromaster
product.
2)
DO NOT ATTEMPT TO DO ANY SERVICE WORK YOURSELF.
GARANTIE DE BASE:
Pyromaster (aux présentes nommée la "Société") garantit
votre nouveau foyer électrique Pyromaster contre tous défauts
de fabrication et de matières premières pour une période d'un
an à compter de la date d'installation, sujet aux conditions et
limitations suivantes.
1. Ce nouveau produit Pyromaster doit être installé par un
entrepreneur de service autorisé et compétent. Il doit être
installé et utilisé en tout temps selon les instructions
d'installation et de fonctionnement fournies avec le produit.
Toute altération, abus volontaire, accident ou mauvais usage du
produit annulera cette garantie.
2. Cette garantie n'est pas transférable et est offerte à l'acheteur
au détail d'origine, à condition que l'achat soit effectué par
l'entremise d'un détaillant autorisé de la Société.
3. Cette garantie est limitée à la réparation ou au remplacement
de(des) pièce(s) trouvée(s) défectueuse(s) en matières
premières ou main-d'oeuvre, à condition que lesdites pièces aient
été sujettes aux conditions normales d'usage et de service, après
que ledit défaut a été confirmé par une inspection par la Société.
4. Cette Garantie ne couvre pas les ampoules inclus dans le
foyer électrique Pyromaster.
5. La Société peut, à sa discrétion, se décharger entièrement de
toutes obligations se rapportant à cette garantie en remboursant
le prix de gros de la(des) pièce(s) défectueuse(s).
6. Tous les frais/dépenses d'installation, de main-d'oeuvre, de
construction, de transport ou autres causés par une (des)
pièce(s) défectueuse(s), une réparation, un remplacement ou
autre, ne seront pas couverts sous cette garantie, et la Société
n'assume aucune responsabilité pour ceux-ci. De plus, la
Société ne pourra être tenue responsable pour tous dommages
fortuits ou indirects sauf la ou prévu par la loi.
7. Toutes autres garanties, exprimées ou sous-entendues, en ce
qui a trait au produit, ses composants et accessiores, ou toutes
obligations/responsabilités de la part de la Société sont aux
présentes expressment excluses.
8. La Société n'assume et n'autorise personne à assumer, en son
nom, toutes responsabilités en ce qui a trait à la vente de ce
produit Pyromaster.
9. Les garanties, telles que décrites dans ce document, ne
s'appliquent accessoires non Pyromaster utilisés
conjointement pour l'installation de ce produit.
10.Cette garantie est nulle si:
a) Le foyer a été utilisé dans une atmosphère contaminée par
du chlore, du fluor ou tous autres produits chimiques.
b) Le foyer est assujetti à de longues périodes d'humidité ou
de condensation.
c) Toute altération, abus volontaire, accident ou mauvais
usage du produit annulera cette garantie.
PORTES EN VERRE & PIECES PLAQUEES LAITON...
•
Les portes en verre ne sont pas garanties contre le bris causé par
un mauvais usage ou un accident.
•
Les pièces en laiton devraient être nettoyées qu'avec de l'essence
de citron. Les nettoyeurs de laiton ne peuvent pas être utilisés.
La Société ne sera pas responsable pour, et ne garantit pas les
pièces en laiton qui sont endommagées par de refoulement.
SI UN SERVICE SOUS GARANTIE EST REQUIS...
1. Communiquez avec votre détaillant. Assurez-vous que vous
avez votre garantie, votre reçu de caisse ainsi que le numéro de
modèle/série de votre produit Pyromaster.
2. NE TENTEZ PAS D'EFFECTUER DES REPARATIONS
VOUS-MEME.
CFM Harris System Inc. • 3501 W. Howard Street • Skokie, IL 60076