XPLORER 131 15
ENGLISH - WARRANTY
• This equipment comes with a 24-month warranty. The warranty will be honoured on
presentation of the original bill or receipt, provided the date of purchase and the unit type
are indicated.
• During the time of the warranty Topcom will repair free of charge any defects caused by
material or manufacturing faults. Topcom will at its own discretion fulfil its warranty obli-
gations by either repairing or exchanging the faulty equipment.
• Any warranty claims will be invalidated as a result of intervention by the buyer or unqual-
ified third parties.
• Damage caused by inexpert treatment or operation, and damage resulting from the use
of non-original parts or accessories not recommended by Topcom is not covered by the
warranty.
• The warranty does not cover damage caused by outside factors, such as lightning, water
and fire, nor does it apply if the unit numbers on the equipment have been changed, re-
moved or rendered illegible.
Note: Please do not forget to enclose your receipt if you return the equipment.
NEDERLANDS- GARANTIE
• De garantieperiode bedraagt 24 maanden. De garantie wordt verleend na voorlegging
van de originele factuur of betalingsbevestiging waarop de datum van aankoop en het
toesteltype staan vermeld.
• Gedurende de garantieperiode verhelpt Topcom kostenloos alle defecten die te wijten
zijn aan materiaal- of productiefouten. Topcom kan, naar keuze, het defecte toestel ofwel
herstellen ofwel vervangen.
• De garantieclaim vervalt bij ingrepen door de koper of onbevoegde derden.
• Schade te wijten aan onoordeelkundige behandeling of bediening of aan het gebruik van
wisselstukken en accessoires die niet origineel of door Topcom aanbevolen zijn, valt niet
onder de garantie.
• Niet gedekt door de garantie is schade ten gevolge van externe invloedfactoren: bliksem,
water, brand e.d. of wanneer het toestelnummer op het toestel werd gewijzigd, verwi-
jderd of onleesbaar gemaakt.
Opgelet: Als u uw toestel terugstuurt, vergeet uw aankoopbewijs niet mee te sturen.
FRANÇAIS - GARANTIE
• La durée de la garantie est de 24 mois. La garantie est assurée sous présentation de la
facture originale ou d'une preuve de paiement mentionnant la date d'achat ainsi que le
type d'appareil.
• Topcom prend en charge pendant la durée de la garantie toutes les défaillances issues
de défauts des matériaux ou de défauts de fabrication. Topcom décide seul s'il souhaite
remplacer ou réparer l'appareil défectueux sous garantie.
• La garantie prend fin lors de toute intervention de l'acheteur ou de tout tiers non-habilité.
• Des dégâts découlant d'une utilisation inappropriée, par exemple l'utilisation de pièces
de rechange ou d'accessoires n'étant pas d'origine où n'étant pas recommandés par
Topcom, ne peuvent faire l'objet de recours à la garantie.
• La garantie ne couvre pas les dommages dus à des phénomènes extérieurs: foudre,
eau, feu, etc. ou tout évènement qui aurait modifié, effacé ou rendu illisible le numéro de
série.
Attention: N'oubliez pas de joindre une preuve d'achat à l'envoi de votre appareil.