Hobbytech Rogue Terra Red Monster Truck Le manuel du propriétaire

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Le manuel du propriétaire
INSTRUCTION
MANUAL
This is not a toy! Not suitable for children under 14 years old without adult supervision.
Ceci n’est pas un jouet. Ne convient pas aux enfants de moins de 14 ans sans la surveillance d’un adulte.
Kein Spielzeug. Nichte geeignet für Kinder unter 14 Jahren ohne Aufsicht Erwachsener.
No es un juguete. No recomendado para niños menores de 14 años.
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Toute reproduction totale ou partielle de cette notice est interdite - Visuels non contractuels -
Les spécifications sont sujettes à changement sans avertissement préalable - Sous réserve d'erreurs typographiques, indications erronées et changements
DÉCLARATION DE CONFORMITÉ SELON LA DIRECTIVE (RED) 2014/53/EU
Sarl Imodel
3 rue Labouche
31100 Toulouse
France
Déclare que le produit suivant : KONECT KT3X Transmitter & KR3X Receiver
Item Number : KN-KT3X/SET
Correspond aux exigences essentielles de la directive européenne (RED) 2014/53/EU :
ETSI EN 301 489-1 V2.2.3 (2019-11)
Compatibilité électromagnétique et spectre radioélectrique (ERM) ; Compatibilité électromagnétique (CEM) pour les équipements et services
radio ; Partie 1 : Exigences techniques communes
ETSI EN 301 489-1 V2.2.3
Norme de compatibilité électromagnétique (CEM) pour les équipements et services radio ; Partie 1 : Exigences techniques communes ; Norme harmonisée
couvrant les exigences essentielles de l'article 3.1(b) de la directive 2014/53/UE et les exigences essentielles de l'article 6 de la directive 2014/30/UE
ETSI EN 301 489-17 V3.2.4
Norme de compatibilité électromagnétique (CEM) pour les équipements et services radio ; Partie 17 : Conditions spécifiques pour les systèmes
de transmission de données à large bande ; Norme harmonisée couvrant les exigences essentielles de l'article 3.1(b) de la directive 2014/53/UE
ETSI EN 300 328 V2.2.2:2019
Systèmes de transmission à large bande ; Équipements de transmission de données fonctionnant dans la bande ISM 2,4 GHz et utilisant des
techniques de modulation à large bande ; Norme harmonisée pour l'accès au spectre radioélectrique
EN 62479:2010
Évaluation de la conformité des équipements électroniques et électriques de faible puissance aux restrictions de base liées à l'exposition
humaine aux champs électromagnétiques (10 MHz à 300 GHz)
Adresse du fabricant : Sarl Imodel - 3 rue Labouche - 31100 Toulouse - France
Date de délivrance : 27 Septembre 2021
Ce pictogramme indique que le produit ne doit pas être traité comme déchet ménager. Vous devez veiller
à éliminer ce produit correctement afin d’éviter toute atteinte à l’environnement et à la santé humaine.
Un traitement ou une mise au rebut inappropriés de ce produit pourraient avoir des conséquences
négatives sur l’environnement et la santé humaine. Aidez-nous à respecter l’environnement !
i.A.
DECLARATION OF CONFORMITY IN ACCORDANCE WITH THE (RED) 2014/53/EU DIRECTIVE
Sarl Imodel
3 rue Labouche
31100 Toulouse
France
Declares that he following product: KONECT KT3X Transmitter & KR3X Receiver
Item Number: KN-KT3X/SET
Complies with the essential requirements and other relevant provisions of the europeen directive (RED) 2014/53/EU:
ETSI EN 301 489-1 V2.2.3 (2019-11)
Electromagnetic Compatibility and radio spectrum matters (ERM) ; Electromagnetic Compatibility (EMC) for radio equipment and services;
Part 1: Common technical requirements
ETSI EN 301 489-1 V2.2.3
ElectroMagnetic Compatibility (EMC) standard for radio equipment and services; Part 1: Common technical requirements; Harmonised Standard
covering the essential requirements of article 3.1(b) of Directive 2014/53/EU and the essential requirements of article 6 of Directive 2014/30/EU
ETSI EN 301 489-17 V3.2.4
ElectroMagnetic Compatibility (EMC) standard for radio equipment and services; Part 17: Specific conditions for Broadband Data
Transmission Systems; Harmonised Standard covering the essential requirements of article 3.1(b) of Directive 2014/53/EU
ETSI EN 300 328 V2.2.2:2019
Wideband transmission systems; Data transmission equipment operating in the 2,4 GHz ISM band and using wide band modulation
techniques;Harmonised Standard for access to radio spectrum
EN 62479:2010
Assessment of the compliance of low power electronic and electrical equipment with the basic restrictions related to human exposure to
electromagnetic fields (10 MHz to 300 GHz)
Manufacturer Address: Sarl Imodel - 3 rue Labouche - 31100 Toulouse - France
Date of issue: 27 Septembre 2021
This product must not be disposed of with other waste. Instead, it is the user’s responsibility to dispose of
their waste equipment by handing it over to a designated collection point for the recycling collection point
for the recycling of waste electrical and electronic equipment. Help us to protect the environment and
respect our ressources !
i.A.
the reproduction even partial of this manual is forbidden - No contractual illustrations -
Specifications are subject to change without notice - No liability for printing errors and mistakes.
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Sarl Imodel
3 rue Labouche
31100 Toulouse
France
Erklärt, dass das folgende Produkt: KONECT KT3X-Sender & KR3X-Empfänger
Artikel Nummer: KN-KT3X/SET
mit den grundlegenden Anforderungen und anderen relevanten Bestimmungen der europäischen Richtlinie (RED) 2014/53/EU übereinstimmt:
ETSI EN 301 489-1 V2.2.3 (2019-11)
Elektromagnetische Verträglichkeit und Funkfrequenzangelegenheiten (ERM); Elektromagnetische Verträglichkeit (EMV) für Funkeinrich-
tungen und -dienste; Teil 1: Gemeinsame technische Anforderungen
ETSI EN 301 489-1 V2.2.3
Elektromagnetische Verträglichkeit (EMV) für Funkeinrichtungen und -dienste; Teil 1: Gemeinsame technische Anforderungen; Harmonisierte
Norm, die die wesentlichen Anforderungen des Artikels 3.1(b) der Richtlinie 2014/53/EU und die wesentlichen Anforderungen des Artikels 6 der
Richtlinie 2014/30/EU abdeckt
ETSI EN 301 489-17 V3.2.4
Elektromagnetische Verträglichkeit (EMV) für Funkeinrichtungen und -dienste; Teil 17: Spezifische Bedingungen für
Breitband-Datenübertragungssysteme; Harmonisierte Norm, die die grundlegenden Anforderungen des Artikels 3.1(b) der Richtlinie
2014/53/EU enthält
ETSI EN 300 328 V2.2.2:2019
Breitbandübertragungssysteme; Datenübertragungseinrichtungen, die im 2,4-GHz-ISM-Band arbeiten und Breitbandmodulationsverfahren
verwenden; Harmonisierte Norm für den Zugang zum Funkspektrum
EN 62479:2010
Bewertung der Übereinstimmung elektronischer und elektrischer Geräte geringer Leistung mit den Basisgrenzwerten für die Sicherheit
von Menschen in elektromagnetischen Feldern (10 MHz bis 300 GHz)
Hersteller Adresse: Sarl Imodel - 3 rue Labouche - 31100 Toulouse - Frankreich
Ausgabedatum: 27 Septembre 2021
Dieses Produkt darf nicht zusammen mit anderen Abfällen entsorgt werden. Vielmehr liegt es in der
Verantwortung des Benutzers, seine Altgeräte zu entsorgen, indem er sie bei einer ausgewiesenen
Sammelstelle für das Recycling von Elektro- und Elektronikaltgeräten abgibt. Helfen Sie uns, die Umwelt zu
schützen und unsere Ressourcen zu schonen!
i.A.
KONFORMITÄTSERKLÄRUNG GEMÄSS DER RICHTLINIE (ROT) 2014/53/EU
the reproduction even partial of this manual is forbidden - No contractual illustrations -
Specifications are subject to change without notice - No liability for printing errors and mistakes.
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90 DAYS WARRANTY AND SERVICE INFORMATIONS
COMPONENT WARRANTY PERIOD
PLEASE READ THE FOLLOWING INFORMATION CAREFULLY !
Please note this is a high-quality hobby product and not a toy. Therefore, it is necessary that children under 14 years are supervised by an adult. The guardians and /
or parents have the responsibility to provide the appropriate guidance and supervision of the minors .
A remote control car can withstand many shocks during use, but some can cause parts to break. Unsuitable driving and terrain can also cause mechanical breakage
(transmission gears, servo pinions, etc.). These breakages are not guaranteed . We advise you to train yourself to pilot your vehicle in an open space and at low
speed. The duration of this training can vary according to the dexterity of each pilot.
NOTE: In cold weather, the risk of plastic parts breaking is higher
This product has a 90 day warranty, which is only guaranteed to the original purchaser. The warranty valid only to products that have been purchased from an
authorized Hobbytech dealer. Warranty claims will be processed only with a valid proof of purchase / receipts. If within the warranty period, a portion of the
product fails due to manufacturing defects, then it is within the discretion of Hobbytech to repair it or replace it. The decision to repair or replace the part will be
taken by Hobbytech. After use, we do not oer new for old warranty.
WARRANTY DISCLAIMER
This high performance model was made with highest attention and care and should be treated with respect. Excluded from the warranty are components that
have been damaged by wrong installation, mishandling, accident, operation, maintenance, lack of maintenance and care, as well as abuse and / or repair attempts.
Furthermore excluded from the guarantee are wearing parts such as fuses and batteries, visual impairments, shipping -, transport costs.
WARRANTY CLAIM
Please contact your dealer with the warranty claim and / or repair. Your dealer and Hobbytech will make an proper decision that will help you as soon as possible.
For invalid warranty claims you may be charged for the processing costs before the parts are returned. All repairs which are necessary by negligence or abuse are
bill in advance. In case you decide that you not want to repair your product then Hobbytech editing and reserves the right to charge shipping costs .
IMPORTANT  READ THIS BEFORE RUNNING
CAUTION
To avoid serious personal injury and property damage, operate all remotely controlled models in a responsive manner as out-
lined below.
R/C car models can exceed speeds of 40km/h (25mph), and cannot be stopped quickly.
Never run R/C models on the street or highways, as it could cause or contribute to serious trac accidents.
Never run an R/C model near people or animals, nor use people or animals as obstacles when operation R/C vehicles.
It is advisable to use screwdrivers dedicated to Rc hobby to avoid damaging your screw heads.
Running R/C models into furniture or other inanimate objects will cause damage to the objects and the R/C models.
CAUTION DURING OPERATIONS
When the R/C model is in operation, dot not touch any of its moving parts, such as drive shafts, wheels, as the rotating parts
can cause serious injury.
The vehicle motor gets very hot during running and could cause burns if touched.
Make sure that no one else is using the same frequency as yours in your running area. Using the same frequency at the same
time, whether is driving, flying or sailing, can cause loss of control of the R/C models, resulting in serious accidents.
Properly connect plugs. To prevent electrical shock and/or damage to the product resulting from a short-circuit; insulate
connections with heat shrink tubing or electrical tape. Before running vehicle, check that battery wiring and plugs are not so
loose as to drag on the ground. Properly secure cables using electrical tape or nylon tie-wraps.
Sti rotation of gears, shafts, joints and wheels can burn out the motor. It’s recommended to check proper joint and shaft
rotation by using one 1,5V dry cell during assembly of the model.
A worn motor will overheat and result in a short running time. Replace a worn out motor as soon as possible.
R/C models will run out of control when either the receiver or transmitter battery voltage drops o. Stop the vehicle
immediately when the car starts to show down to prevent it from running out of control.
SAFETY PRECAUTIONS
Follow the outlined rules for safe radio control operation.
Avoid running the car in crowed area and near small children.
Make sure that no one else is using the same frequency in your running area. Using the same frequency at the same time can
cause serious accidents, whether it’s driving, flying or sailing.
Avoid running in standing water and rain. If R/C unit, motor, or battery get wet, clean and dry throughly in a dry shaded area.
R/C operating procedures
Make sure the transmitter controls and trims are in neutral. Switch on transmitter.
Switch on receiver.
Inspect operation using transmitter before running.
Adjust steering servo and trim so that the model runs straigHT-with transmitter in neutral.
Reverse sequence to shut down after running.
Make sure to disconnect/remove all batteries.
After each use, it is necessary to clean your car, to check its general condition and to check the tightness of the screws. If
you have been driving on sandy ground, it is necessary to clean your car after each use and to check the condition of the main
gear and motor pinion. If you drive in wet weather, it is necessary to dry your vehicle and apply lubricant (Lub In type) to the
visible mechanical parts and other metal parts.
Store the car and batteries separately when not in use.
If you have any doubts or problems, please do not hesitate to contact your dealer. Resellers are specialists who can bring
you all their experience to help you make the most of this hobby.
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AISDEUTSCH
Functions
Battery LED Indicator
Battery
Compartment Tray
ST.TRIM :
Steering trim
Steering
Wheel
Throttle Trigger
CH. 3 :
Third channel
(ON/OFF)
Antenna
Power
Indicator
BIND :
Synchronization
TH. REV :
Gas / brake inversion
ST. REV :
Steering inversion
Battery Installation
Works with 3 x 1.5V AA Batteries (not
provided), KT3X can be operated a few hours.
Installation: Remove the battery compartment
cover as shown below.
Insert the batteries respecting
the polarities indicated in the
battery compartment then
replace the battery compart-
ment cover
- During normal operation, the transmitter LED should be solid green ON, and
the receiver LED should be red ON (transmitter & receiver paired).
- La LED devidendra rouge fixe, pour indiquer que la batterie est faible.
Remplacer les piles dès que possible. ATTENTION : une batterie faible peut
entraîner un dysfonctionnement du véhicule.
Inversion
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3
Pairing your radio
Neutral settings (Trim) Steering End Point Adjustment
Reversing is used to change the response direction of steering wheel and throttle
trigger.
Steering Reverse
: Reverse the response direction when operating steering wheel.
Turning left steering wheel, the model turns right while turning right the model turns left.
Throttle Reverse
: Reverse the response direction when operating throttle trigger.
Pushing forward throttle trigger the model moves backward while pulling back, the
model moves forward.
Pairing your receiver to your KT3X
1. Transmitter turned off, power the receiver On. The receiver LED flashes Red
2. Press and Hold the «BIND/EPA» transmitter button while powering On the
transmitter.
The receiver LED becomes solid Red, and the transmitter solid green: your
receiver is paired with your transmitter. You can release the «BIND/EPA» button.
Steering Dual Rate enables to adjust the same maximum steering angle of
servo on both sides (Left and Right) when model makes steering. The Steering
Dual Rate affects the sensitivity of servo. Rotate clockwise = increase
maximum steering angle; rotate counterclockwise = reduce maximum steering
angle.
The minimum adjustment of Dual Rate (counterclockwise to the max)
makes a zero steering angle.
KT3X features trimming steering.
Steering Trim Dial
: Adjust the neutral position of steering servo when the
wheels are straight ahead.
5Power adjustment
The power of the throttle can be adjusted using the “SPEED” potentiometer. The further the cursor is turned clockwise, the faster the car will go.
It is therefore possible, thanks to this slider, to take advantage of a power range of the car from 0% to 100%.
ST. D/R :
Steering dual Rate
SPEED :
Power
potentiometer
KT3X Transmitter
Steering Wheel : Control direction (Left / Right)
Throttle Trigger : Control speed and direction
(Forward/Brake/Backward)
Battery Compartment Tray : Cover and hold the batteries powering the
transmitter
Power ON / OFF : Power ON / OFF the transmitter
SYNC & Battery Indicator : Top LED light indicates synchronization
status and/or adequate battery power supply
CH. 3 : Third channel switch
ST. Trim : Adjust the neutral position of steering servo
when model wheels are straight ahead
ST. REV : Steering inversion
ST D/R : Steering limit switch potentiometer
TH. REV : Throttle / brake inversion
SPEED : Throttle limit switch potentiometer
BIND : Pairing the receiver
KR3X receiver
BAT : Battery connection
CH3 : Third channel
CH2 : Second channel
CH1 : First channel
Power ON / OFF
For obvious reasons of security, the KONECT KT3X radio system is equipped with
an automatic power shut down of the receiver when the user turns the transmitter
On while turning the steering wheel or touching the throttle trigger.
Consequently on ignition, the vehicle won’t (for example) unintentionally
accelerate. The transmitter Led flashes red & green, and the user cannot use it
anymore. Then it must be turned Off and On without touching anything else.
Warning: Never disassemble batteries or put the batteries in fire,
chemical agents, otherwise they may cause personal injuries or
property damages.
Battery Disposal: Observe corresponding regulations about wasted battery
treatment regulations.
Submit the wasted batteries to specific recycling stations.
Antenna LED
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BIND
A
HOW TO CONTROL YOUR MODEL (1)
NEUTRAL POSITION
1. Pull up the trigger in order to brake or speed down 2. Pull the trigger in order to go forward or speed up
BRAKE / SPEED
DOWN POSITION
FORWARD / SPEED
UP POSITION
B
Pairing your receiver to your KT3X
Place model on a block to prevent wheels from touching the
ground.
A Connect battery to ESC. Fix the wire correctly with the
provided connectors.
You must check the signal of transmitter and receiver before
you operating it at first.
Make sure TH Trim is on neutral
 TURN OFF THE TRANSMITTER AND RECEIVER 
1. Transmitter turned o, power the receiver On B (via ESC).
The receiver LED flashes Red.
2. Press and Hold the «BIND» transmitter button while
powering On the transmitter C.
The receiver LED becomes solid Red, and the transmitter solid
green: your receiver is paired with your transmitter. You can
release the «BIND» button.
If the wheels operate in the opposite direction,
operate the servo reverse switch (ST .REV).
NEUTRAL
LEFT RIGHT
1
2
C
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High power system for RC model can be very dangerous, so we strongly suggest you read this manual carefully. In that we
have no control over the correct use, installation, application, or maintenance of our products, no liability shall be assumed nor
accepted for any damages, losses or costs resulting from the use of the product.
ANY CLAIMS ARISING FROM THE OPERATING, FAILURE OF MALFUNCTIONING ETC. WILL BE DENIED. WE ASSUME NO LIABILITY
FOR PERSONAL INJURY, CONSEQUENTIAL DAMAGES RESULTING FROM OUR PRODUCT OR OUR WORKMANSHIP. AS FAR
AS IS LEGALLY PERMITTED, THE OBLIGATION TO COMPENSATION IS LIMITED TO THE INVOICE AMOUNT OF THE AFFECTED
PRODUCT.
FEATURES
1. Water-proof and dust-proof for all weather races.
2. Small size with built-in capacitor module.
3. Automatic throttle range calibration, easy to use.
4. Multiple protections: Low voltage cut-o protection for Lipo or NiMH battery / Over-heat protection / Throttle signal loss
protection.
5. Easily programmed with the jumpers.
SPECIFICATIONS
Model KN-BRUSH-WP-1060
Cont. / Burst Current Forward: 60A / 360A
Backward: 30A / 180A
Input 2-3S Lipo, 5-9 Cells NiMH/NiCd
Cars Applicable 1:10 on-road, o-road Buggy, Truggy, SCT
1:10 Crawler, Tank & Boat
Motor
Limit
2 Lipo
or 5-6 NiMH
540 or 550 size motor ≥8T
or RPM <45000 @7.2V
3 Lipo
or 7-9 NiMH
540 or 550 size motor
or RPM <30000 @7.2V
Resistance FWD: 0.0008 Ohm
BWD: 0.0016 Ohm
Built-in BEC 3A/6V (Switch mode BEC)
Dimension & Weight 36*30*18, 40g
BEGIN TO USE
1. Connect the ESC, motor, receiver, battery and servo
according to the following diagram
“+” and “-” wires of the ESC are connected to the battery pack.
WARNING: The incorrect polarity will damage the ESC
immediately.
The control cable of the ESC (trio wires with black, red and
white color) is connected to the throttle channel of the
receiver (Usually CH2).
The “Motor +” and “Motor –” wires are connected to ESC
without any order. If the motor runs in the opposite direction,
please swap these two wire connections.
2. Set the Transmitter
Please set the “D/R”, “EPA” and “ATL” to 100% for throttle
channel (for transmitter without LCD, please turn the knobs to
the maximum value), and set the “TRIM” of the throttle channel
to 0 (for transmitter without LCD, please turn the TRIM knob to
its neutral position).
For FutabaTM and the similar transmitters, the direction of throttle channel shall be set to “REV”, while other radio systems shall
be set to “NOR”.
The “Fail Save” function of the radio system is strongly recommended to be activated. Please make sure that the motor can be
stopped when the “Fail Save” happens.
3. Throttle Range Setting (Throttle Range Calibration)
In order to make the ESC match the throttle range of dierent transmitters, the calibration of the ESC is necessary.
To calibrate the ESC, please turn on the transmitter, keep throttle stick at its neutral position, wait for 3 seconds to let the ESC
execute self-test and automatic throttle calibration. When the ESC is ready to run, a long beep sound is emitted from the
motor.
Note: Please calibrate the throttle range again when using a new transmitter or changing the settings of the neutral position of
throttle channel, D/R, ATV, ATL or EPA parameters, otherwise the ESC may not work properly.
60amp BRUSHED WATERPROOF ESC - USER MANUAL
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THROTTLE
SET THE ESC
PROTECTION FUNCTIONS
1. LOW VOLTAGE CUTOFF PROTECTION: If the voltage of battery pack is lower than the threshold for 2 seconds, the ESC
will enter the protection mode.
When the car stops, the red LED blinks to indicate the low voltage cut-o protection has been activated.
2S Lipo 3S Lipo 5-9 cells NiMH
Output reduces 50% at 6.5V
Output cuts o at 6.0V, cannot be
recovered
Output reduces 50% at 9.75V
Output cuts o at 9.0V, cannot be
recovered
Output reduces 50% at 4.5V
Output cuts o at 4.0V, cannot be
recovered
2. OVERHEAT PROTECTION: When the internal temperature of the ESC is higher than a factory preset threshold for 5 seconds, the ESC will
reduce and cut o the output power.
When the car stops, the red LED blinks to indicate the over-heat protection has been activated. If the ESC cools down to 80 Celsius degrees, the
output power is recovered to normal state.
3. THROTTLE SIGNAL LOSS PROTECTION: The ESC will cut o the output power if the throttle signal has been lost for 0.1 second.
RÉSOLUTION DES PROBLÈMES
TROUBLE POSSIBLE REASON SOLUTION
After power on, motor can’t work, no sound
is emitted, and LED is o.
The ESC doesn’t get its working voltage; Connections
between battery pack and ESC are broken.
Check the battery wires connection or replace the
defective connectors.
Switch is damaged. Replace the switch.
After power on, motor can’t work; red LED
blinks.
Throttle signal is abnormal. Check the throttle wire connection; make sure it is
plugged into the throttle channel of the receiver.
Automatic throttle range calibration is failed. Set the “TRIM” of throttle channel to 0 or turn the knob
to its neutral position.
The car runs backward while giving throttle.
(The motor runs in the opposite direction)
The wire connections between ESC and the motor
need to be changed.
Swap two wire connections between the ESC and the
motor.
The car can’t go backward.
The jumper position is wrong. Check the jumper and plug it to the correct position.
The neutral point of throttle channel is changed or
drifted.
Set the “TRIM” of throttle channel to 0 or turn the knob
to its neutral position.
The car can’t go forward, but can go
backward. The direction of throttle channel is not correct. Reset the direction of throttle channel from original
“NOR” to “REV”, or from original “REV” to “NOR”.
The motor doesn’t work, but the LED in the
ESC works normally.
The connections between motor and ESC are broken. Check the connections and replace the defective
connectors.
Motor is damaged. Replace the motor.
The motor suddenly stops running while in
working state
The throttle signal is lost. Check the transmitter and the receiver.
Check the throttle wire connection.
Low voltage cut-o protection or Over-heat cut-o
protection has been activated. Replace the battery pack, or cool down the ESC.
The car cannot get top speed and the red
LED doesn’t solid on at full throttle Some setting in the transmitter are incorrect.
Check the settings.
Set D/R, EPA, ATL to 100% or turn the knobs to
maximum value.
Set TRIM to 0 or turn the knob to its neutral position.
Motor is cogging when accelerated quickly.
The battery has limited discharge ability. Use battery with better discharge ability.
Motor RPM is too high, the gear ratio is too
aggressive.
Use motor with lower RPM, or use smaller pinion to get
softer gear ratio.
Something wrong in the driving system of the car. Check the driving system of the car.
BEEP SOUND AND LED STATUS
The Meaning of Beep Sound LED Status
∞ 1 short Beep: The battery is NiMH/NiCd
∞ 2 short Beeps: The battery is 2S Lipo
∞ 3 short Beeps: The battery is 3S Lipo
1 long Beep: Self-test and throttle calibration is OK, the ESC is ready to run
When the throttle stick is in neutral range, red LED is o
Forward, brake or reverse at partial throttle, red LED blinks
Forward, brake or reverse at full throttle, red LED is solid
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Ç
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GARANTIE DE 90 JOURS
MERCI DE LIRE ATTENTIVEMENT LES LIGNES CIDESSOUS :
À partir de la date d’achat, le produit est couvert par une garantie de 90 jours couvrant les pièces détachées. Si durant cette période, une des pièces composant
votre produit (hormis les pièces de transmission) possède un défaut de fabrication réellement constaté par notre service technique, la pièce sera réparée ou
échangée. Une fois cette nouvelle pièce utilisée, elle ne sera plus garantie.
Il est important de savoir que ce produit n’est en aucun cas un jouet, il est conseillé aux moins de 14 ans d’être sous la surveillance d’un adulte.
Une voiture radiocommandée peut encaisser de nombreux chocs durant son utilisation mais certains peuvent provoquer la casse de pièces. Une conduite et un
terrain inadaptés peuvent également causer des casses mécaniques (engrenages de la transmission, pignons des servos….). Ces casses ne rentrent pas dans le
cadre de la garantie. Nous vous conseillons de vous former au pilotage de votre véhicule sur un espace dégagé et à faible vitesse. La durée de cet apprentissage
peut varier selon la dextérité de chaque pilote.
NOTE : Par temps froid, le risque de casse des pièces en plastique est plus élevé.
Lors de l’utilisation, si vous vous apercevez qu’il existe un problème avec le produit, il est de la responsabilité de l’acquéreur de rechercher et de corriger le
problème avant de causer des dommages plus importants.
NON GARANTIE
Ce produit est un modèle sophistiqué, il sera dans tous les cas traité avec soins et respect. Au niveau conception et choix des matières, tout a été fait pour vous
apporter un produit endurant et robuste. Toutefois, lors d’utilisation sévère et anormale, il est possible de casser et d’endommager les pièces composant le modèle.
La garantie ne couvre pas l’usure normale d’un produit ni la casse résultant de son utilisation. Elle ne s’applique pas non plus à la réparation de dommages
résultant d’une cause externe à l’appareil (par exemple d’un accident, d’un choc, de la foudre, de la tempête, de la présence d’eau (et plus généralement tous corps
étrangers à l’appareil, d’une fluctuation de courant, d’une oxydation…), d’une installation ou d’un branchement non conformes aux spécifications ou prescriptions
du constructeur, d’une utilisation nuisible à la bonne conservation de l’appareil, de l’utilisation de périphériques, d’accessoires ou de consommables inadaptés, ou
encore aux appareils démontés ou modifiés.
MISE EN PLACE DE LA GARANTIE
Dans un premier temps, veuillez retourner le produit chez votre revendeur, en tant que professionnel il vous conseillera sur la possibilité ou pas de la prise en
garantie.
Surtout, n’envoyez pas le produit directement chez le distributeur avant d’avoir vu votre revendeur et/ou sans l’accord du distributeur.
Vous n’avez pas à envoyer le produit en entier, seulement l’élément défectueux avec le formulaire qui vous sera transmis en amont. Dans tous les cas, ces frais
d’expédition sont à votre charge. Dans beaucoup de cas, il est plus rapide et rentable pour l’utilisateur de remplacer directement la pièce.
Attention, toute pièce retournée et inspectée par le service technique du distributeur qui ne s’avère pas prise en garantie, peut être sujette à des frais d’inspection,
de manipulation et de retour à votre charge. Si le produit défectueux demande une réparation et ne rentre pas dans les conditions couvertes par la garantie, ces
réparations vous seront facturées au prix horaire en cours applicable par le service technique du distributeur.
Si vous décidez de ne réaliser aucun travail de réparation, le distributeur se réserve le droit de facturer les frais d’inspection, de manipulation et d’expédition.
Nous vous conseillons de garder précieusement votre preuve d’achat, elle pourrait vous être utile.
IMPORTANT  LIRE AVANT LA PREMIÈRE UTILISATION
ATTENTION
Afin d’éviter tout dommage à des personnes ou à des biens, utiliser le modèle radio-commandé de manière responsable comme décrit ci-
après. Les modèles radio-commandés peuvent atteindre des vitesses supérieures à 70km/h (43mph) et ne peuvent s’arrêter instantanément.
Ne jamais conduire le modèle radio-commandé sur les routes et dans les rues car il pourrait provoquer des accidents qui causeraient de
graves dommages.
Ne pas rouler près de personnes ou d’animaux. Ne pas utiliser les personnes ou animaux comme obstacles, ni rouler dans un endroit trop exigu.
Piloter le modèle radio-commandé à l’intérieur entre des objets statiques peut causer des dommages aux objets et au modèle radio-commandé.
Il est conseillé d’utiliser des tournevis dédiés au modélisme pour ne pas endommager vos têtes de vis.
PRÉCAUTIONS À OBSERVER PENDANT L’UTILISATION
Lorsque le modèle R/C est en marche, ne jamais toucher les parties en mouvement (transmission, roues, engrenages…)
Quand le modèle roule, son moteur fonctionne continuellement et il chaue. Il peut atteindre une température élevée.
Ne pas le toucher, risque de brûlures. Faire Attention !
Une batterie lipo ne doit pas être stocké vide ou pleine. Après roulage, il est nécessaire de charger votre batterie à 50% de sa capacité. En cas
de non-respect de cette procédure, votre batterie pourrait gonfler ou ne plus accepter la charge.
Préserver tous les fils des frottements et des pièces en rotation. Veiller à ce que les connecteurs soient bien enfichés et les sécuriser avec la
gaine thermorétractable ou de la bande adhésive d’isolation. Fixer les câbles au châssis avec des colliers en nylon. Réparer immédiatement
les fils et les connexions endommagés.
Le moteur risque d’être endommagé si toutes les pièces en mouvement ne tournent pas librement : roues, axes de transmission,
pignonnerie…Le moteur risque de chauer plus que la normale, il consommera plus d’énergie et diminuera l’autonomie de l’accu. Il est
important de vérifier régulièrement que toutes ces pièces et le moteur sont en bon état.
Dans le cas contraire, les changer immédiatement.
Si l’accu devient trop faible pour alimenter le récepteur, le contrôle du modèle est perdu. Arrêter le modèle quand il commence à ralentir
pour éviter de perdre le contrôle.
CONSIGNES DE SÉCURITÉ
- Ne pas faire fonctionner le modèle au milieu d’enfants ou de la foule.
- Ne pas rouler dans l’eau ou sous la pluie. Si le moteur, le dispositif électrique ou l’accumulateur est mouillé, le sécher immédiatement.
Ordre de fonctionnement fondamental du modèle radio-commandé:
Allumer l’émetteur sans toucher la gâchette ni le volant de direction.
Alimenter le récepteur.
Avant de faire fonctionner, s’assurer du bon fonctionnement des 2 voies de votre émetteur.
Régler le trim de direction, agir sur le curseur ou le potentiomètre pour que le modèle puisse avancer droit.
Après avoir arrêté de conduire, arrêter le récepteur et ensuite la radio-commande.
Débrancher toutes les batteries.
Après chaque utilisation, il est nécessaire de nettoyer sa voiture, de vérifier son état général et de vérifier le serrage des vis. Si vous avez
roulez sur un terrain sablonneux, il est nécessaire de nettoyer votre voiture après chaque utilisation et de veiller à l’état de la couronne
principale et du pignon moteur. Si vous roulez par temps humide, il est nécessaire de sécher votre véhicule et d’appliquer du lubrifiant (type
Lub In) sur les pièces mécaniques apparentes (cardans, palonnier de direction…) et autres pièces métalliques.
Si vous ne prévoyez pas d’utiliser votre modèle dans les prochains jours, il est conseillé de mettre sa batterie en mode stockage (voir notice
chargeur).
En cas de doutes ou de problèmes, n’hésitez pas à contacter votre revendeur. Les revendeurs sont des spécialistes qui pourront vous
apporter toute leur expérience et leur expertise pour vous permettre de profiter au mieux de ce loisir.
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AISDEUTSCH
Fonctions
Indicateur LED de batterie
Compartiment
porte-piles
ST.TRIM :
Trim de direction
Volant de
direction
Gâchette des gaz
CH. 3 :
Voie n°3 (ON/OFF)
Antenne
Indicateur
de marche
BIND :
Synchronisation
TH. REV :
Inversion gaz/frein
ST. REV :
Inversion
de direction
Mise en place des piles
Fonctionne avec 3 piles 1.5V AA ou batteries
rechargeables 1,2V AA (non fournies), le
KT3X peut fonctionner plusieurs heures.
Installation : Retirer le cache du
compartiment à piles comme ci-dessous
Insérer les piles en respectant
les polarités indiquées dans le
compartiment à piles puis
remettre en place le cache du
compartiment à piles
- Pendant une opération normale, la LED de l’émetteur est verte et fixe, celle
du récepteur rouge fixe (émetteur et récepteur appairés).
- La LED devidendra rouge fixe, pour indiquer que la batterie est faible.
Remplacer les piles dès que possible. ATTENTION : une batterie faible peut
entraîner un dysfonctionnement du véhicule.
Inversion
12
4
3
Appairage de la Radio
Réglages du neutre (Trim)
Ajustement fin de course de direction
L’inversion est utilisée pour inverser la commande du volant de direction et de
la gâchette des gaz/freins.
Inversion de direction
: Inverse la réponse du volant de direction.
En tournant le volant de direction vers la gauche, le modèle tourne à droite, et
inversement. Une pression sur
ST.REV
active l’inversion, une autre pression l’annule.
Inversion des gaz/frein
: Inverse la réponse de la commande de la gâchette des gaz.
En accélérant avec la gâchette des gaz, le modèle part en marche arrière, et
inversement. Une pression sur
TH.REV
active l’inversion, une autre pression l’annule.
Appairer votre récepteur à votre émetteur :
1. Vérifier que l’émetteur soit éteint, puis alimenter le récepteur : la LED du
récepteur clignote en rouge.
2. Rester appuyé sur le «BIND/EPA» de l’émetteur, puis allumer l’émetteur. La
LED du récepteur devient rouge fixe, et celle de l’émetteur verte fixe, l’appai-
rage du récepteur avec l’émetteur est alors terminé. Vous pouvez relâcher le
bouton «BIND/EPA».
Le Dual Rate de direction permet d’ajuster le même angle maximum de
direction des deux côtés (Gauche et Droite). Il touche à la sensibilité du servo :
la rotation dans le sens horaire augmente le pourcentage de braquage
maximum ; la rotation dans le sens inverse, diminue l’angle de braquage.
Le réglage minimum du Dual Rate (en butée dans le sens anti-horaire) a
pour effet un braquage nul à droite comme à gauche.
Le KT3X possède la fonction de Trim de direction.
Trim de direction
: Ajuste la position neutre du servo de direction afin que les
roues soient droites.
5Réglage de puissance
La puissance des gaz peut être réglée grâce au potentiomètre «SPEED». Plus le curseur est tourné dans le sens des aiguilles d’une montre, plus la voiture ira vite.
Il est donc possible grâce à ce curseur de profiter d’une gamme de puissance de la voiture allant de 0% à 100%.
ST. D/R :
Dual rate de direction
SPEED :
Potentiomètre de
puissance
L’émetteur KT3X
Volant de direction : Contrôle de la direction (Gauche/Droite)
Gâchette des gaz : Contrôle de la vitesse
(Marche avant / Frein / Marche arrière)
Compartiment porte-piles : Maintient et couvre les piles qui alimentent
l’émetteur
Interrupteur ON / OFF : Allume / Eteint l’émetteur
SYNC & indicateur de batterie : La LED du haut indique le statut de
synchronisation et/ou l’alimentation
adéquate de la batterie
CH. 3 : Chaque impulsion pilote la 3ème voie
ST. Trim : Ajuste la position neutre du servo de direction
lorsque les roues du modèle sont droites
ST. REV : Inversion de la direction
ST D/R : Potentiomètre des fins de course de direction
TH. REV : Inversion des gaz / frein
SPEED : Potentiomètre des fins de course des gaz
BIND : Appairage du récepteur
Le récepteur KR3X
BAT : Branchement pour la batterie
CH3 : Voie n°3
CH2 : Voie n°2
CH1 : Voie n°1
Interrupteur
Pour des raisons évidentes de sécurité, le système KONECT KT3X est équipé
d’une coupure automatique du récepteur lorsque l’utilisateur allume l’émetteur
tout en tournant le volant de direction ou en touchant à la gâchette.
Ainsi à l’allumage, le véhicule ne risque pas (par exemple) d’accélérer
involontairement. La LED de l’émetteur clignote alors en vert et rouge, et
l’utilisateur ne peut plus s’en servir. Il faut alors l’éteindre et le rallumer.
A
TTENTION
: Ne jamais essayer de démonter les piles ou de les
jeter dans le feu ou agents chimiques, ce qui pourrait provoquer
des dommages corporels ou des dégâts matériels.
Piles usagées : Respecter la réglementation en vigueur sur le traitement des
batteries usagées.
Déposer les batteries usagées dans les points prévus à cet effet.
Antenne LED
MANUEL D’UTILISATION distribué par
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AISDEUTSCH
CONTRÔLE ET APPAIRAGE DE LA RADIO (BIND)
COMMENT PILOTER VOTRE VÉHICULE
NEUTRE
FREINS / DÉCÉLÉRATION / MARCHE ARRIÈRE
ACCÉLÉRATION / MARCHE AVANT
Poser le véhicule sur un bloc pour éviter que les roues ne
touchent le sol.
A Brancher la batterie au contrôleur à l’aide des connecteurs.
Vérifier que tous les composants câbles et électroniques
sont correctement installés.
Il est impératif de contrôler la correcte synchronisation entre
l’émetteur et le récepteur avant leur 1ère utilisation.
S’assurer que le Trim TH est au neutre.
 ÉTEINDRE ÉMETTEUR ET VARIATEUR 
Vérifier que l’émetteur soit éteint puis alimenter le récepteur B
via le variateur : la LED du récepteur clignote en rouge.
Rester appuyé sur le «BIND» de l’émetteur, puis allumer
l’émetteur C. La LED du récepteur devient rouge fixe, et
celle de l’émetteur verte fixe, l’appairage du récepteur avec
l’émetteur est alors terminé. Vous pouvez relâcher le bouton
«BIND».
NEUTRE
Si les roues ne tournent pas dans le sens indiqué sur ce
schéma, changer la position du bouton de l’inversion de
servo (
ST .REV
).
GAUCHE DROITE
AB
1
2
C
1. Pousser gâchette en arrière pour freiner le véhicule ou partir en marche arrière
2. Tirer la gâchette pour partir en marche avant et accélérer
1
2
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Ç
AISDEUTSCH
Ces variateurs haut de gamme spécifiques à la RC peuvent être très dangereux, nous recommandons de lire attentivement la
notice. HobbytecH ne possède aucun contrôle sur l’utilisation, l’installation ou la maintenance de ses produits et ne couvre pas
en garantie les dommages, les pertes et la mauvaise utilisation de celui-ci.
ATTENTION, TOUTE MODIFICATION DU PRODUIT (ex : SOUDURE, CHANGEMENT DE FILS, CHANGEMENT DU VENTILATEUR,
CHANGEMENT DE CONNECTEUR), ENTRAINERA UNE ANNULATION FERME ET IMMÉDIATE DE TOUTE PRISE EN CHARGE DE
NOTRE SERVICE APRÈS-VENTE.
CARACTÉRISTIQUES
1. Ne craint ni les éclaboussures ni la poussière.
2. Petit encombrement pour une forte puissance.
3. Calibrage des courses de gaz automatique, facile d’utilisation.
4. Diérentes protections : coupure de protection basse tension pour les batteries LiPo et NiMH,
protection contre la surchaue, contre les pertes radio.
5. Facile à programmer avec les ponts.
SPÉCIFICATIONS TECHNIQUES
Modèle KN-BRUSH-WP-1060
Courant continu Marche avant : 60A / 360A
Marche arrière : 30A / 180A
Voltage d’alimentation 2-3S Lipo, 5-9 cellules NiMH/NiCd
Type de voiture 1:10 on-road, o-road Buggy, Truggy, SCT
1:10 Crawler, Tank & Bateau
Limite du
moteur
2 Lipo
or 5-6 NiMH
540 or 550 ≥8T
RPM < 45000 @7.2V
3 Lipo
or 7-9 NiMH
Taille de moteur 540 ou 550 ≥18T
RPM < 30000 @7.2V
Résistance Marche avant : 0.0008 Ohm
Marche arrière : 0.0016 Ohm
Entrée BEC 3A/6V (Switch mode BEC)
Dimensions, Poids 36*30*18, 40g
PREMIÈRE UTILISATION DU VARIATEUR
1. Brancher le variateur, le moteur, le récepteur, la batterie et le servo selon le schéma suivant :
Les fils “+” et “-” du variateur sont branchés au pack de
batterie.
ATTENTION : Une mauvaise polarité endommagera
immédiatement le variateur.
Le câble de contrôle du variateur (tricolore, noir, rouge
et blanc) est branché sur la voie des gaz du récepteur
(habituellement CH2).
Les câbles “Moteur +” and “Moteur –” sont branchés au
variateur sans ordre précis. Si le moteur tourne en sens
inverse, échanger les emplacements de ces 2 connexions.
2. Réglage de l’émetteur
Régler “D/R”, “EPA” and “ATL” à 100% pour la voie des gaz
(Pour les émetteurs sans écran LCD, tourner les boutons
jusqu’aux valeurs maximales), et régler “TRIM” de la voie
des gaz à 0 (Pour les émetteurs sans écran LCD, tourner le
bouton jusqu’à la valeur maximale).
Pour les émetteurs FutabaTM et similaires, la direction de la voie des gaz doit être réglée sur “REV”, alors que les autres systèmes
radio doivent l’être sur “NOR”.
La fonction “Fail Safe” du système radio est fortement recommandée. S’assurer que le moteur peut être arrêté lorsque le «Fail
Safe» se produit.
3. Calibrage du variateur (Calibrage des courses de gaz)
Pour être sûr que le variateur s’harmonise avec la plage des gaz des diérents émetteurs, le calibrage du variateur est
nécessaire.
Pour calibrer le variateur, allumer l’émetteur, laisser la gachette des gaz en position neutre et attendre 3 secondes pour laisser
le variateur s’auto-tester et eectuer un calibrage automatique. Lorsque le variateur est prêt à démarrer, le moteur émet un
long bip sonore.
Note : Le calibrage des courses de gaz s’eectue lors de la première utilisation du variateur, d’un nouvel émetteur ou lors d’un
changement de réglages du neutre, paramètres ATV et EPA. Sinon, le variateur ne peut fonctionner correctement.
VARIATEUR 60amp BRUSHED WATERPROOF - NOTICE
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ALERTES SONORES ET STATUT DE LA LED
ALERTES SONORES STATUT DE LA LED
∞ 1 court bip sonore : la batterie est en NiMH/NiCd
∞ 2 courts bips sonores : la batterie est en 2S Lipo
∞ 3 courts bips sonores : la batterie est en 3S Lipo
1 long bip sonore : auto-test et calibrage OK, le variateur est prêt à démarrer
Lorsque la gachette des gaz est en position neutre : la LED rouge est éteinte
Marche avant, freinage ou marche arrière en position partielle : la LED rouge
clignote
Marche avant, freinage ou marche arrière en position maximum : la LED rouge
est allumée
GACHETTE DES GAZ RÉGLAGE DU VARIATEUR
FONCTIONS DE PROTECTION
1. PROTECTION DE COUPURE DE TENSION MINIMALE : Si le voltage de la batterie est plus bas que le seuil minimum pendant
2 secondes, le variateur enclenchera le mode de protection.
Lorsque la voiture s’arrête, la LED rouge clignote pour indiquer que la coupure de tension minimale a été activée.
2S Lipo 3S Lipo 5-9 cells NiMH
À partir de 6.5V, puissance = 50%
Coupure définitive à 6.0V
À partir de 9.75V, puissance = 50%
Coupure définitive à 9.0V
À partir de 4.5V, puissance = 50%
Coupure définitive à 4.0V
2. PROTECTION THERMIQUE : Lorsque la température interne du variateur est plus élevée que le seuil prédéfini pendant 5
secondes, le variateur réduira puis coupera l’alimentation.
Lorsque la voiture s’arrête, la LED rouge clignote pour indiquer que la protection thermique a été activée. Si la température du
variateur redescend à 80° C, l’alimentation est rétablie à un état normal.
3. PROTECTION CONTRE LES PARTES RADIO : Le variateur coupera l’alimentation si le signal a été perdu pendant 0,1 seconde.
RÉSOLUTION DES PROBLÈMES
PROBLÈMES SOURCE DU PROBLÈME SOLUTION
Après mise sous tension, le moteur ne
fonctionne pas, aucun son n’est émis,
et la LED est éteinte
Le variateur ne reçoit pas sa tension de
fonctionnement ; Les connexions entre le pack
d’accus et le variateur ne sont pas correctes
Vérifier les connexions d’alimentation de la batterie ou remplacer
les prises
L’interrupteur est endommagé Remplacer l’interrupteur
Polarités ou type de batterie incorrect Vérifier la polarité et le type de batterie
Après mise sous tension, le moteur ne
fonctionne pas ; la LED rouge clignote
Le signal de la commande des gaz est anormal Vérifier la connexion du câble de voie des gaz ; s’assurer qu’il est
bien branché sur le canal de voie des gaz du récepteur
Le calibrage automatique a échoué Régler le “TRIM” de la voie des gaz sur 0 ou tourner le bouton sur
sa position neutre
Le moteur tourne en sens inverse Les branchements entre le variateur et le moteur ne
sont pas corrects Inverser les branchements entre le variateur et le moteur
La voiture ne peut pas reculer
La position du pont est mauvaise Vérifier le pont et le brancher dans la position adéquate
La position neutre de la voie des gaz est changée
ou dérivée
Régler le “TRIM” de la voie des gaz sur 0 ou tourner le bouton sur sa
position neutre
La voiture ne peut pas aller en marche
avant, mais peut reculer La direction de la voie des gaz est incorrecte Changer la direction de la voie des gaz de “NOR” sur “REV”, ou de
“REV” sur “NOR”
Le moteur ne fonctionne pas, mais la
LED du variateur est correcte
Les connexions entre le moteur et le variateur sont
rompues Vérifier les connexions et remplacer celle qui sont défectueuses
Le moteur est endommagé Remplacer le moteur
Le moteur s’arrête subitement en plein
roulement
Le signal radio est perdu Vérifier l’émetteur, le récepteur et la fixation de l’antenne
Vérifier la connexion du câble de voie des gaz
Protection de coupure de tension minimale ou
Protection thermique activée Remplacer la batterie, ou refroidir le variateur
La voiture ne peut pas atteindre la
vitesse maximum et la LED rouge n’est
pas allumée en accélération maximum
Des réglages sur l’émetteur sont incorrects Régler D/R, EPA, ATL à 100% ou tourner les boutons sur la valeur max.
Régler le TRIM sur 0 ou tourner le bouton sur la position neutre
Le moteur est irrégulier en accélération
maximale
La batterie a une capacité de décharge limitée Utiliser une batterie avec une meilleure capacité de décharge.
Le RPM du moteur est trop élevé,
le rapport d’engrenage est trop agressif
Utiliser un moteur avec un RPM plus bas, ou utiliser un pignon plus
petit pour obtenir un rapport d’engrenage plus doux
Quelque chose cloche dans le système de
transmission de la voiture Vérifier le système de transmission de la voiture
Le modèle ne roule pas droit Le TRIM de direction n’est pas correctement ajusté Ajuster correctement le TRIM
Les écrous de roue sont trop lâches Serrer les écrous de roue
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GARANTIE UND SERVICE INFORMATIONEN
GARANTIEZEITRAUM DER KOMPONENTEN
BITTE LESEN SIE ERST DIE FOLGENDEN AUSFÜHRUNGEN !
Dies ist ein hochwertiges Hobby Produkt und kein Spielzeug. Daher ist es notwendig, daß Kinder unter 14 Jahren bei den
Gebrauch von einem Erziehungsberechtigten beaufsichtigt werden. Die Aufsichtspersonen und / oder Eltern haben die Pflicht
und Verantwortung die entsprechende Anleitung und Aufsicht an die minderjährige Person zu gewährleisten.
Diese Produkt hat eine 90 Tage Garantie, die nur dem Erstkäufer gewährleistet wird. Die Garantie gilt nur für die Produkte die
bei einem autorisierten Hobbytech Händler erworben wurden. Garantieansprüche werden nur mit einem gültigen Kaufbeleg
bearbeitet. Sollte innerhalb des Garantiezeitraumes ein Teil des Produktes infolge von Fabrikationsmängel ausfallen, dann liegt
es im ermessen von Hobbytech dies zu reparieren oder gegebenenfalls auszutauschen. Die Entscheidung zur Reparatur oder
zum Austausch liegt nur bei Hobbytech. Nach Benutzung bieten wir keine Neu für Alt Garantie.
GARANTIEAUSSCHLUSS
Dieses Hochleistungs-Modell wurde unter höchster Sorgfalt gefertigt und sollte mit Respekt behandelt werden. Von der
Garantie ausgeschlossen sind Komponenten die durch falschen Einbau, falsche Handhabung, Unfälle, Betrieb, Service,
mangelnde Wartung und Pflege, sowie Mißbrauch und / oder Reperaturversuche beschädigt wurden. Desweiteren sind auch
Verschleißteile wie etwa Sicherungen und Batterien, optische Beeinträchtigungen, Versand-, Transportkosten von der Garantie
ausgeschlossen.
GARANTIEANSPRUCH
Mit einem Garantieanspruch -, Reparaturen wenden Sie sich bitte an Ihren Fachhändler. Dieser wird sich mit Hobbytech
kurzschließen, um eine sachgerechte Entscheidung zu fällen, die Ihnen schnellst möglich hilft. Für ungültige
Garantieansprüche werden Ihnen vor der Rücksendung möglicherweise Bearbeitungskosten in Rechnung gestellt. Vorab
berechnet werden notwendige Reparaturen die durch Nachlässigkeit oder Mißbrauch erforderlich sind. Sollten Sie sich
entscheiden das keine Arbeiten ausgeführt werden sollen, behält sich Hobbytech das Recht Bearbeitungs und Versandkosten in
Rechnung zu stellen.
WICHTIG  LESEN SIE DIESE ANLEITUNG VOR DER VERWENDUNG DURCH !
VORSICHT
Um ernsthafte Verletzungen und Sachschäden zu vermeiden, betreiben Sie alle ferngesteuerten Modelle in einer ansprechenden Art und Weise
wie nachfolgend beschrieben.
R/C Auto Modelle können Geschwindigkeiten von mehr als 40km/h (25mph) überschreiten und nicht schnell gestoppt werden.
Niemals die R/C Modelle auf der Straße oder Autobahn fahren, da dies zu schweren Verkehrsunfällen beitragen und / oder führen könnte.
Niemals ein R/C Modell in der Nähe von Menschen oder Tieren verwenden. Und / oder diese als Hindernisse verwenden, wenn R/C
Fahrzeuge betrieben werden.
Um Verletzungen an Personen und / oder Tiere, sowie Schäden an Eigentum zu vermeiden, niemals ein R/C Modell in einem begrenzten
oder überfüllten Bereich betreiben.
Bedienung von R/C Modelle auf Möbel oder andere leblose Gegenstände verursachen Schäden an den Objekten und den R/C Modell.
VORSICHT WÄHREND DES BETRIEBES
Wenn das R/C Modell in Betrieb ist, berühren Sie keinesfalls einer seiner beweglichen Teile, wie z.Bsp. Antriebswellen, Räder.
Der Motor des Fahrzeuges wird sehr heiß während des Laufes und könnte bei Berührung Verbrennungen verursachen.
Stellen Sie sicher, dass niemand in Ihrem Fahrbereich die gleiche Frequenz benutzt. Die Benutzung gleicher Frequenzen zur gleichen Zeit,
kann zu einem Verlust der Kontrolle über die R/C Modelle und somit zu schweren Unfällen führen. Egal ob Sie Auto fahren, Fliegen oder
Segeln.
Stecker richtig verbinden. Um einen durch Kurzschluss entstandenen elektrischen Schlag und / oder Schäden am Produkt zu verhindern,
isolieren Sie Verbindungen mit Schrumpfschlauch oder Isolierband.
Vor der Inbetriebnahme des Fahrzeuges kontrollieren Sie die Batterie Verkabelung und Stecker und stellen Sie sicher das diese nicht locker sind
oder auf dem Boden schleifen. Sichern Sie die Leitungen mit Isolierband oder Nylon Kabelbinder.
Steife Drehung der Zahnräder, Wellen, Gelenke und Räder können den Motor beschädigen oder zerstören. Bei der Montage wird empfohlen, um eine
ordnungsgemäße Verbindung und Drehung der Welle mit einer 1,5 V Trockenbatterie des Modells zu überprüfen. Ein verschlissener Motor führt zum
überhitzen und resultiert in kurze Laufzeit. Ersetzen Sie den abgenutzten Motor so schnell wie möglich.
R/C Modelle können außer Kontrolle geraten, wenn die Batteriespanne vom Empfänger oder Sender abfällt. Bei Anzeigen hierfür halten Sie
das Fahrzeug sofort an, bevor Ihr Auto außer Kontrolle gerät.
SICHERHEITSHINWEISE
- Befolgen Sie die beschriebenen Vorschriften für einen sicheren Funksteuerungsbetrieb.
- Betreiben Sie Ihr Modell stets auf oenen Gelände, weitab von Automobilien, Verkehr und der Nähe von kleinen Kindern.
- Stellen Sie sicher, dass niemand in Ihrem Fahrbereich die gleiche Frequenz benutzt. Die Benutzung gleicher Frequenzen zur gleichen Zeit
kann zu schweren Unfällen führen, egal ob beim Autofahren, Fliegen oder Segeln.
- Vermeiden Sie das Fahren durch Pfützen und Regen. Wenn die R/C Einheit, der Motor oder der Akku nass geworden sind, dann trocknen und
säubern Sie diese in einem trocknen Bereich.
R/C Betriebsverfahren
Sicherstellen, dass Kontrollsender und Trimm in neutral eingestellt sind. Sender einschalten.
Empfänger einschalten.
Überprüfen Sie den Betrieb des Sender vor der Inbetriebnahme.
Stellen Sie Lenkservo und Trimm so ein, dass das Modell gerade läuft wenn der Sender in Neutral ist.
Rückwärts-Sequenz zum Abschluss nach dem Laufen.
Achten Sie darauf, die Verbindungen zu trennen / entfernen Sie alle Batterien.
Entfernen Sie Sand, Matsch, Schmutz usw.
Lagern Sie das Auto und Akkus getrennt, wenn sie diese nicht benutzen
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Funktionen
Batterie-LED-Anzeige
Batteriefach
ST.TRIM :
Lenktrimmung
Lenkrad
Gashebel
CH. 3 :
Dritter Kanal
(ON/OFF)
Antenne
Leistung
Indikator
BIND :
Synchronisation
TH. REV :
Gas-/Bremsumkehr
ST. REV :
Lenkumkehr
Batterie-Installation
Der KT3X funktioniert mit 3 x 1,5V AA-Batte-
rien (nicht im Lieferumfang enthalten) und
kann mit diesen einige Stunden betrieben
werden. Einsetzen: Entfernen Sie die
Abdeckung des Batteriefachs wie unten
abgebildet.
Legen Sie die Batterien unter
Beachtung der im Batteriefach
angegebenen Polarität ein und
bringen Sie dann die
Abdeckung des Batteriefachs
wieder an.
- Während des normalen Betriebs sollte die Sender-LED durchgehend grün und
die Empfänger-LED rot leuchten (Sender und Empfänger sind gekoppelt).
- Die LED leuchtet durchgehend rot, sobald die Batterie schwach ist. Tauschen
Sie die Batterien so schnell wie möglich aus. VORSICHT: Eine zu schwache
Batterie kann zu Fehlfunktionen des Fahrzeugs führen.
Reversing / Umkehrung
12
4
3
Koppeln Ihres Funkgeräts
Neutrale Einstellungen (Trimmung) Einstellung des Lenkendpunkts
Die Umkehrung (Reversing) wird verwendet, um die Steuerungsrichtung des
Lenkrads und des Gashebels zu ändern.
Lenkung umkehren
: Kehrt die Steuerungsrichtung beim Betätigen des Lenkrads um.
Wird das Lenkrad nach links gedreht, lenkt das Modell nach rechts, wird es nach rechts
gedreht, lenkt das Modell nach links.
Gashebel rückwärts
: Umkehrung der Steuerungsrichtung bei der Betätigung des Gashebels.
Wird der Gashebel nach vorne gedrückt, fährt das Modell rückwärts, wird er nach
hinten gezogen, fährt das Modell vorwärts.
Koppeln Ihres Empfängers mit Ihrem KT3S+NEO
1. Schalten Sie bei ausgeschaltetem Sender den Empfänger ein. Die Empfän-
ger-LED blinkt rot.
2. Halten Sie die Sendertaste BIND/EPA gedrückt und schalten Sie den Sender ein.
Die LED des Empfängers leuchtet rot und die des Senders grün: Ihr Empfänger ist
mit dem Sender gepaart. Sie können die BIND/EPA-Taste loslassen.
Steering Dual Rate ermöglicht die Einstellung des maximalen Lenkwinkels des
Servos auf beiden Seiten (links und rechts), wenn das Modell lenkt. Die
Steering Dual Rate beeinflusst die Empfindlichkeit des Servos. Drehen im
Uhrzeigersinn = Erhöhung des maximalen Lenkwinkels; Drehen gegen den
Uhrzeigersinn = Verringerung des maximalen Lenkwinkels.
Die minimale Einstellung der Dual Rate (gegen den Uhrzeigersinn bis zum
Maximum) ergibt einen Null-Lenkwinkel.
Der KT3X verfügt über eine Trimmsteuerung.
Steering Trim Dial
: Stellen Sie die neutrale Position des Lenkservos ein, wenn
die Räder geradeaus stehen.
5Einstellung der Leistung
Die Stärke (Gasannahme) des Gashebels kann mit dem Potentiometer ÒSPEEDÓ eingestellt werden. Je weiter der Cursor im Uhrzeigersinn gedreht wird, desto
schneller fährt das Fahrzeug. Mit diesem Schieberegler ist es also möglich, einen Leistungsbereich des Fahrzeugs von 0 % bis 100 % einzustellen und zu nutzen.
ST. D/R :
Lenkung Dual Rate
SPEED :
Leistung
Potentiometer
KT3X-Sender
Lenkrad: Steuerung der Richtung (links/rechts)
Gashebel: Steuerung von Geschwindigkeit und Richtung
(Vorwärts/Bremse/Rückwärts)
Batteriefach: Abdeckung und Halterung für die Sender Batterien
Power ON / OFF: Ein- und Ausschalten des Senders
SYNC & Batterieanzeige: Die obere LED-Leuchte zeigt den Synchronisationssta-
tus und/oder eine ausreichende Batteriespannung an
CH. 3 : Schalter für den dritten Kanal
ST. Trim : Einstellung der neutralen Position des Lenkservos,
wenn die Reifen geradeaus stehen
ST. REV : Umkehrung der Lenkung
ST D/R : Einstellung des max. Lenkeinschlages
TH. REV : Umkehrung von Gas/Bremse
SPEED : Einstellung der max. Geschwindigkeit
BIND : Pairing des Empfängers
KR3X-Empfänger
BAT : Batterieanschluss
CH3 : Dritter Kanal
CH2 : Zweiter Kanal
CH1 : Erster Kanal
Power ON / OFF
Aus Sicherheitsgründen ist das KONECT KT3X Funksystem mit einer automatischen
Empfängerabschaltung ausgestattet, wenn der Benutzer den Sender einschaltet, während
er das Lenkrad dreht oder den Gashebel berührt, während er den Sender einschaltet.
Somit wird das Fahrzeug beim Anschalten (z.B.) nicht ungewollt beschleunigt. Die Led des
Senders blinkt rot und grün, und der Benutzer kann ihn nicht mehr benutzen. Der Sender
muss dann aus- und wieder eingeschaltet werden, ohne das Lenkrad zu drehen oder den
Gashebel zu berühren.
Warnung: Zerlegen Sie die Batterien nicht und legen Sie diese
nicht ins Feuer oder in chemische Substanzen, da dies zu
Verletzungen oder Sachschäden führen kann.
Batterieentsorgung: Beachten Sie die entsprechenden Vorschriften zur
Behandlung und Entsorgung von Altbatterien.
Geben Sie die Altbatterien bei speziellen Recyclingstellen ab.
Antenne LED
BENUTZERHANDBUCH verteilt von
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16
EINSCHALTEN DER STROMVERSORGUNG (BIND)
STEUERUNG IHRES MODELLS (1)
1. Drücken Sie den Gashebel nach vorne um zu bremsen/rückwärts zu fahren
2. Ziehen Sie den Gashebel nach hinten um Gas zu geben
AB
Stellen Sie das Fahrzeug auf einen Block, so das die Räder den
Boden nicht berühren.
A Verbinden Sie den Akku zum Regler. Fixieren Sie die Kabel
richtig mit dem kleinen vorgesehenen Nylon Wrap.
Vor der Inbetriebnahme überprüfen Sie das Signal von
Sender und Empfänger.
Stellen Sie sicher das der TH Trim auf neutral ist.
 SCHALTEN SIE DEN SENDER UND EMPFÄNGER AUS 
Überprüfen Sie, ob der Sender ausgeschaltet ist, und schalten
Sie den Empfänger B über den Dimmer ein: Die Empfänger-
LED blinkt rot.
Halten Sie die Taste «BIND/EPA» am Sender gedrückt und
schalten Sie den Sender ein C. Die LED des Empfängers
leuchtet rot und die des Senders durchgehend grün.
Die Kopplung des Empfängers mit dem Sender ist dann
abgeschlossen. Sie können die Schaltfläche „BIND / EPA“
loslassen.
STEUERUNG IHRES MODELLS (2)
Wenn die Räder in die entgegengesetzten Richtung arbeiten, dann bedienen Sie den Servo- rückwärts-Schalter (ST in NOR Position).
NEUTRAL
LINKS RECHTS
NEUTRAL POSITION
BREMSE /
SENKGESCHWINDIGKEITSPOSITION
VORWÄRTS /
BESCHLEUNIGUNGSPOSITION
1
2
C
ENGLISHFRAN
Ç
AISDEUTSCH
17
Hoch-Leistungssysteme für RC Modelle können gefährlich sein, daher empfehlen wir Ihnen dringend diese Anleitung sorgfältig
durch zu lesen.
DA WIR KEINE KONTROLLE ÜBER DIE KORREKTE INSTALLATION, VERWENDUNG, ANWENDUNG UND / ODER WARTUNG
UNSERER PRODUKTE HABEN, ÜBERNEHMEN WIR KEINE HAFTUNG FÜR SCHÄDEN, VERLUSTE UND / ODER KOSTEN, DIE
SICH AUS DER FEHLERHAFTEN NUTZUNG DES PRODUKTES ABLEITEN.
EIGENSCHAFTEN
1. Wasser - und Staubfest fuer alle Wetter Rennen.
2. Kleine Größe mit eingebauten Kondensator -Modul.
3. Automatische Drossel Bereich Kalibrierung, einfach zu bedienen.
4. Mehrere Schutzfunktionen : Niederspannungs Abschaltschutz für Lipo oder NiMH Batterie / Überhitzungsschutz / Gas
Signal Verlustschutz.
5. Leicht programmiert mit den Jumper.
SPEZIFIKATIONEN
Modell
KN-BRUSH-WP-1060
Kont. / Burst Strom Vorwärts: 60A / 360A
Rückwärts: 30A / 180A
Eingang 2-3S Lipo, 5-9 Zellen NiMH/NiCd
Verwenbare Autos 1:10 on-road, o-road Buggy, Truggy, SCT
1:10 Crawler, Tank & Boat
Motor
Limit
2 Lipo
oder 5-6 NiMH
540 oder 550 ≥8T
RPM < 45000 @7.2V
3 Lipo
oder 7-9 NiMH
540 or 550 motor ≥18T
RPM < 30000 @7.2V
Widerstand Vorwärts: 0.0008 Ohm
Rückwärts: 0.0016 Ohm
Built-in BEC 3A/6V (Switch mode BEC)
Abmessung & Gewicht 36*30*18, 40g
BEGINNEN ZU VERWENDEN
1. Verbinden Sie den Regler, Motor, Empfänger, Batterie und Servo nach dem folgenden Schema:
“+” und “-” Kabel des Reglers sind mit dem Akku Pack
verbunden.
ACHTUNG: Die falsche Polarität wird Ihren Regler sofort
beschädigen.
Das Kontrollkabel des Reglers (Trio Draht mit schwarz,
rot und weißer Farbe) ist zum Gaskanal des Empfängers
verbunden (meist CH2).
Der “Motor +” und “Motor –” Draht ist an den Regler
gebunden ohne feste Reihenfolge. Wenn der Motor in die
entgegengesetzte Richtung läuft, dann tauschen Sie bitte
die zwei Anschlüße.
2. Einstellen des Senders
Bitte stellen für den Gaskanal die “D/R”, “EPA” und “ATL” auf
100% (für Sender ohne LCD drehen Sie den Knopf auf den
maximalen Wert), und stellen Sie “TRIM” des Gaskanals auf
0 (für Sender ohne LCD drehen Sie den TRIM Knopf auf
neutrale Position).
Für FutabaTM und ähnliche Sender sollte die Richtung des Gaskanals auf “REV” eingestellt sein, während andere Sender
Systeme auf “NOR” eingestellt sind.
Es wird dringend empfohlen die “Fail Save” Funktion des Senders zu aktivieren. Gewährleisten Sie bitte das der Motor gestoppt
werden kann, wenn der “Fail Save” geschieht.
3. Gasbereich Einstellung (Gasbereich Kalibrierung)
Die Kalibrierung des Reglers ist notwendig, um den ESC übereinzustimmen mit den Gasbereich der verschiedenen Sender.
Um den Regler zu kalibrieren schalten Sie den Sender ein, halten Sie den Gasknüppel in der neutralen Position. Warten Sie
3 Sekunden so das der Regler den Selbsttest und automatische Gas Kalibritation ausführen kann. Wenn der Regler fertig ist,
erklinkt ein ein langer BEEP Ton vom Motor aus.
Hinweis: Bitte kalibrieren Sie die Gasbereiche erneut, wenn Sie einen neuen Sender nutzen oder die Einstellungen der neutralen
Position des Gaskanals, D/R, ATV, ATL oder EPA Parameter ändern, ansonsten kann der Regler nicht ordnungsgemäß funktionieren.
60AMP BRUSHED GESCHWINDIGKEITSREGLER / WASSERDICHT - BEDIENUNGSANLEITUNG
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Ç
AISDEUTSCH
18
BEEP TÖNE UND LED STATUS
DIE BEDEUTUNG DER BEEP TÖNE LED STATUS
∞ 1 kurzer Beep: Die Batterie ist NiMH/NiCd
∞ 2 kurze Beeps: Die Batterie ist 2S Lipo
∞ 3 kurze Beeps: Die Batterie ist 3S Lipo
1 langer Beep: Selbsttest und Gaskalibrierung sind in Ordnung, der ESC ist fahrbereit
∞ Wenn der Gasknüppel im neutralen Bereich ist, ist das rote LED aus
∞ Vorwärts, Bremse oder rückwärts auf halben Gas, das rote LED blinkt
∞ Vorwärts, Bremse oder rückwärts auf vollen Gas, das rote LED ist solide
GASKNÜPPEL POSITION EINSTELLEN DES ESC
SCHUTZFUNKTIONEN
1. NIEDERSPANNUNGS ABSCHALTSCHUTZ: Wenn die Spannung niedriger ist als 2 Sekunden des Schwellenwertes, dan wird
der Schutz aktiviert.
Wenn das Auto stoppt, dann leuchtet das rote LED als Anzeichen das der Niedrigspannunsschutz aktief ist.
2S Lipo 3S Lipo 5-9 cells NiMH
Ausgang reduziert 50% bei 6.5V
Ausgang Abschaltung bei 6.0V
Ausgang reduziert 50% bei 9.75V%
Ausgang Abschaltung bei 9.0V
Ausgang reduziert 50% bei 4.5V
Ausgang Abschaltung bei 4.0V
2. ÜBERHITZUNGSSCHUTZ : Wenn die innere Temperatur des Reglers höher ist, als der vom Werk eingestellte Schwellenwert
für 5 Sekunden, dann wird der Regler die Ausgangsleistung verringern und abschalten.
Wenn das Auto stoppt, blinkt das rote LED als Anzeichen das der Überhitzungsschutz aktiviert ist. Wenn der Regler abkühlt auf 80
Grad Celsius ist die Ausgangsleistung auf normalen Stand herstellt.
3. GAS SIGNAL VERLUSTSCHUTZ : Der Regler wird die Ausgangsleistung abschalten, sobald das Gassignal für 0,1 Sekunden
verloren ist.
FEHLERSUCHE
PROBLEM MÖGLICHE URSACHE LÖSUNG
Nach dem Einschalten, funktioniert der
Motor nicht, kein Ton ist hörbar und
das LED ist aus
Der Regler bekommt nicht die nötige Spannung;
Verbindung zwischen Batterie und Regler ist
unterbrochen
Überprüfen Sie die Batterie Anschlussdrähte oder ersetzen Sie die
defekten Anschlüsse
Schalter ist beschädigt Ersetzen Sie den Schalter
Polarités ou type de batterie incorrect Überprüfen Sie die Polarität und die Art der Batterie
Nach dem Einschalten, funktioniert der
Motor nicht, rotes LED blinkt
Gas Signal is abnormal Kontrollieren Sie die Gaskabel verbindungen; gewährleisten Sie
das diese im Gaskanal des Empfängers stecken
Automatische Gasbereich Kalibrierung ist
gescheitert
Stellen Sie den “TRIM” des Gaskanals auf 0 oder drehen Sie den
Knopf auf die neutrale Position
Der Motor läuft in die
entgegengesetzte Richtung
Die Kabelverbindung zwischen Regler und Motor
muss gewechselt werden
Tauschen Sie die 2 Drahtverbindungen zwischen Regler und Motor
Das Auto kann nicht rückwärts fahren
Die Jumper Position ist falsch
Kontrollieren Sie den Jumper und stecken Sie diesen in die richtige Position
Der Neutrale Punkte des Gaskanals ist geändert or
treibt
Stellen Sie den «TRIM» von Gas-Kanal auf 0, oder drehen Sie den
Knopf IKT Neutralstellung um
Das Auto kann nicht vorwärts fahren
aber rückwärts Die Richtung des Gaskanals ist nicht richtig Stellen Sie die Richtung des Gaskanals neu vom original “NOR” auf
“REV”, oder vom original “REV” auf “NOR”
Der Motor funktioniert nicht aber das
LED des Reglers arbeitet normal
Die Verbindung zwischen Motor und Regler ist
unterbrochen
Kontrollieren Sie die Verbindungen und erstetzen Sie kaputte
Stecker
Motor ist beschädigt Ersetzen Sie den Motor
Der Motor läuft plötzlich nicht mehr,
obwohl dieser im funktionstüchtigen
Zustand ist
Das Gas Signal ist verloren Kontrollieren Sie den Sender und den Empfänger, sowie die
Gaskabel Verbindung
Niedrigspannungsabschaltungsschutz oder
Überhitzungsschutz ist aktiviert Ersetze den Akku Pack oder lassen Sie den Regler abkühlen
Das Auto erreicht nicht die
Spitzengeschwindigkeit und das rote
LED ist nicht solide bei Vollgas
Einige Instellungen im Sender sind nicht richtig
Stellen Sie D/R, EPA, ATL auf 100% oder drehen Sie den Knopf auf
den maximalen Wert
Stellen Sie TRIM auf 0 oder drehen Sie den Knopf auf die neutral
Position
Motor stottert wenn schnell
beschleunigt wird
Die Batterie hat begrenzte Entlad Fähigkeit Benutzen Sie eine Batterie mit besserer Entladbarkeit
Motor RPM (Drehzahl) ist zu hoch.
Übersetzungsverhältniss ist zu aggressiv
Benutzen Sie einen Motor mit weniger Drehzahl oder nutzen Sie
kleinere Ritzel für ein geschmeidiges Übersetzungsverhältniss
Etwas ist falsch im Antriebssystem des Autos Kontrollieren Sie das Antriebssystem des Autos
Das Modell funktioniert nicht richtig TRIM-Management ist nicht richtig eingestellt Passen Sie den TRIM an
Die Radmuttern sind zu locker Ziehen Sie die Radmuttern an
19
RÉF. / ITEM DÉSIGNATION / DESIGNATION
CA-143 Carrosserie Rogue Terra orange
Orange Rogue Terra Body
CA-144 Carrosserie Rogue Terra jaune
Yellow Rogue Terra Body
HT-463
Roues complètes noires 12mm 6» -141-75
Monster Truck Tyres 6» -141-75 12mm Hex
Tyres complety set
HT-501390
Clips de carrosserie universels (10pcs)
Universal 1/8 body clips (10pcs)
HT-502400 Maintiens de clips de carrosserie
Body clips retainers
KN-183212
Pignon moteur 32dp ø5mm + adaptateur
3,17mm 12dts en acier
12T pinion gear alloy steel 32dp ø5mm +
3,17 adapter
KN-BRUSH-
WP-1060
Variateur 60 amp étanche brushed konect
Konect brushed ESC 60 amp waterproof
KN-
FANH423030
Support ventilateur (diam 42mm)
+ Ventilateur 30x30x10
Motor fan with holder (diameter 42 mm)
KN-M775-
15000
Moteur éléctrique brushed type 775
775 Brushed Motor
KN-KR3X Récepteur 2.4ghz 3 voies pour radio KT3X
2.4 GHZ Receiver for transmitter KT3X
KN-KT3X/
SET
Ensemble radio 2.4 GHZ Konect KT3X
Konect KT3X 2.4 GHZ radio set
ROG-001 Triangles de suspension
Suspensions Arms
ROG-002 Tirants superieurs plastique
Plastic upper tie-rod
ROG-003 Palonnier et chape bielette direction
Servo horn and ball end
ROG-004 Roulette anti Wheeling
Wheelie bar wheel
ROG-005 Kit complet de xation controleur
ESC holder plastic set
ROG-006 Chapes et embases d'amortisseurs
Shocks Rod-end with spring maintain
ROG-007 Sabot inférieur avant
Front gear box lower protect
ROG-008 kit renvoi de direction avec ressort
Steering plastic parts set with spring
ROG-009 Supports latéraux d'anti Wheeling
Wheelie bar L/R arms
ROG-010 Fixation de batterie
Battery holder
ROG-011 Chassis
Main chassis
ROG-012 Cellule avant en 2 parties
Front gear box in 2 parts
ROG-013 Support d'amortisseurs arrières
Rear shocks tower
ROG-014 Renfort supérieur de cellule avant
Front gear box upper plate
ROG-015 Platines plastique de support moteur
Plastics motor holder set
ROG-016 Support moteur en aluminium
Aluminium motor holder
ROG-017 Barre de direction
Steering plate
ROG-018 Hexagones + clavettes de roues (x4)
Plastics wheel hub hex + pins (x4)
ROG-019 Pare choc avant
Front bumper
ROG-020 Support supérieur de roulette anti wheeling
Wheelie bar upper holder
ROG-023 Supports de carrosserie
Body hol
RÉF. / ITEM DÉSIGNATION / DESIGNATION
ROG-058 Tige amortisseur arrière
Rear shock shaft
ROG-059 Pistons d'amortisseur
Shocks pistons
ROG-060 Bouchon d'amortisseur en aluminium
Aluminium shocks caps
ROG-061 Ressorts amortisseurs avants
Front shocks springs
ROG-062 Ressorts amortisseurs arrières
Rear shocks springs
ROG-063 Boule de chape d'amortisseur
Ball for shocks rod end
ROG-064 Noix de transmission cellule avant
Front gear box drive cup
ROG-065 Bague de renvoi de direction
Steering system bushing
ROG-066 Vis xation amortisseurs et tirants
Shocks and tie-rod special screws
ROG-068 Ecrous de roues M4
M4 Nylon nuts
ROG-069 Amortisseurs avants complets
Front shocks absorber complety set
ROG-070 Bagues de boîtier de différentiel
Differential case bushings
ROG-071 Etriers avants Rogue Terra brushed
Rogue Terra brushed Front C-hub
ROG-072 Cardans avants Rogue Terra Brushed (x2)
Rogue Terra Brushed Front CVD driveshafts (x2)
ROG-073 Axe de roues arrières Rogue Terra Brushed (x2)
Rogue Terra Brushed rear wheel axle (x2)
ROG-075 Cardans arrières Rogue Terra Brushed (x2)
Rogue Terra Brushed rear dog bones (x2)
ROG-074 Etriers arrières Rogue Terra brushed
Rogue Terra brushed Rear Hub
ROG-076 Fusées avants Rogue Terra Brushed
Rogue Terra Brushed Front L/F steering knuckles
STICK-RGT-
Y-O
Rogue Terra Brushed rear wheel axle (x2)
Stickers Rogue Terra yellow / orange
RÉF. / ITEM DÉSIGNATION / DESIGNATION
ROG-025 Amortisseurs arrières complets
Rear shocks absorber complety set
ROG-026 Fixation supérieure d'amortisseurs
Upper shocks plastics mounts
ROG-027 Membranes d'amortisseurs
Shocks Bladder
ROG-028 Kit de joint d'amortisseurs
Shocks o-ring rebuilt kit
ROG-029 Kit arceau complet
Roll cage complety plastics set
ROG-030 Corps amortisseurs avants
Front shocks bodies
ROG-031 Corps amortisseurs arrières
Rear shocks bodies
ROG-032 Couronne principale
32 Pitch Center Spur gear
ROG-033 Rondelles de calage de differentiel
Differential drive cups shims
ROG-034 Pignon d'attaque 16 dts
Bevel Gear 16T
ROG-035 Axe pignon d'attaque
Bevel Gear 16T shaft
ROG-036 Kit roulement complet
Ball bearing complety set
ROG-037 Joint de fermeture de differentiel
Differential gaskets
ROG-038 Joint de sortie de noix de differentiel
Differential drive cups O-ring
ROG-039 Kit complet pignonnerie de differentiel
Differential pinions complety set
ROG-040 Couronne de differentiel 39 dts
39T Large Bevel Differential Gear
ROG-041 Noix de differentiel centrale
Center differential drive cup set
ROG-042 Noix de differentiel avant et arrière
F/R differential drive cup set
ROG-044 Axe de sauve servo
Servo saver shaft
ROG-045 Boule metal de direction
Metal ball for steering rod end
ROG-046 Chape 4 mm de direction
Steering 4 mm rod end
ROG-047 Pas inversés de direction M4
Steering turnbuckle M4
ROG-048 Butée de direction
Steering stop bushing
ROG-049 Cale avant en aluminium
Aluminium front lower arm holder
ROG-050 Vis d'etriers avants
Front C-hub special screws
ROG-051 Kit d’axe xation triangles et étriers
Arms ans Hub specials shafts
ROG-052 Kit Visserie complet sauf axes speciciques
Screws complety set without specials shafts
ROG-053 Différentiel central complet
Center differential
ROG-054 Corps de differentiel
Differential case
ROG-055 Différentiel avant ou arrière complet
Front or Rear differential
ROG-056 Cardan central
Center Drive Shaft
ROG-057 Tige amortisseur avant
Front shock shaft
OPTIONS
RÉF. / ITEM DÉSIGNATION / DESIGNATION
CA-140.1-
FR
Carrosserie ROGUE TERRA Lexan® 1mm
(adaptable sur «Granite»)
Lexan® 1mm Clear body (t «Granite» )
CA-140.2-
FR
Carrosserie ROGUE TERRA Lexan® 2mm
(adaptable sur «Granite»)
Lexan® 2mm Clear body (t «Granite» )
KN-
1813LVMG
Servo Konect Digital 18kg-013s pignons métal
Digital servo 18kg-0.13s metal gear
KN-
FAN303010
Ventilateur haute vitesse sur cadre en
aluminium 30x30x10mm
Motor cooling fan with aluminium holder
30x30x10mm
ROG-OP02 Couronne principale en métal
Metal 32 Pitch Center Spur gear
GUIDE DE RÉFÉRENCE / REFERENCE GUIDE
20
KN-BRUSH-WP-1060
ROG-019
ROG-023
ROG-008
ROG-015
ROG-007
ROG-072
ROG-066
ROG-049
ROG-051
ROG-069
ROG-050
ROG-048
ROG-014
ROG-065
ROG-041
ROG-032
ROG-OP02
ROG-037
ROG-040
KN-FANH423030
ROG-042
ROG-036
ROG-036
ROG-042
ROG-039
ROG-033
ROG-054 ROG-070 ROG-035
ROG-034
ROG-038
ROG-003
ROG-016
ROG-003
ROG-005
ROG-066
ROG-002
ROG-047
ROG-005
ROG-045
ROG-001
ROG-075 ROG-073 ROG-074
ROG-051
ROG-051
ROG-020
ROG-004
ROG-053
ROG-053
ROG-055
ROG-055
ROG-066
ROG-023
ROG-066
ROG-013
HT-463
KN-183212
ROG-068
ROG-018
ROG-009
ROG-009
ROG-002
ROG-025
ROG-046
ROG-061
ROG-063
ROG-006
ROG-062
ROG-057
ROG-059
ROG-027
ROG-060
ROG-058
ROG-026
ROG-028
ROG-030
ROG-031
ROG-076
HT-530005
ROG-036
ROG-025
ROG-069
ROG-056
ROG-017
ROG-064
ROG-012
ROG-044
ROG-055
ROG-034
ROG-012
ROG-011
ROG-001 ROG-071
ROG-051
ROG-008
servo 7Kg
KN-1813LVMG
KN-M775-15000
ROG-010
OPTION
OPTION
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Hobbytech Rogue Terra Red Monster Truck Le manuel du propriétaire

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Le manuel du propriétaire