CONTROLS COMMANDES
3
FOOT PEDAL CONTROLS:
All the controls in the foot pedal are easy to operate by either
foot or hand. A light touch is all that is necessary.
• Momentary. A toe touch on either of the two momentary
buttons turns the propeller on. Let up and the propeller
stops.
• Mom/Con Switch. A toe touch to the Mom/Con button
toggles the motor between momentary and constant.
When the motor is in constant the propeller will run con-
tinuously with out keeping your foot on the pedal. When
the motor is in momentary, a toe touch is required to one
of the momentary buttons to turn the propeller on. The
Constant On indicator light will be lit when the motor is in
constant state.
• Right/Left. Place your foot in the center of the heel/toe
pedal, rocking forward steers right. Rocking back steers
left. Left and right steering control can also be done with
the Left/Right taps buttons. Holding the left or right steer-
ing button down steers left or right. Small steering chang-
es of less than one degree can be made by quickly and
lightly tapping the left and right steering controls.
NOTE: The steering system is designed to turn your motor
3600. Be careful to avoid over-wrapping the coil cord
around the composite shaft.
• Forward/Reverse. The motors always drives forward by
depressing the foot pedal. You can reverse the direction
of thrust by turning the motor 1800.
• Speed Control. The speed selector is the calibrated rotat-
ing knob on the right side of the foot pedal. The speed
knob provides infinitely variable speed control with the
built in pulse modulation system. Use your hand or foot to
rotate the knob to adjust speed.
• AutoPilot (AutoPilot Models Only). A toe touch to
the AP button toggles the AutoPilot On and Off. The
AutoPilot On indicator light will be lit on the foot pedal
and the center console of the motor when AutoPilot is on.
• Non-Carpeted Boat Use. Enclosed with your motor are
four (4) rubber bumpers. If the foot pedal is to be used
primarily on non-carpeted surfaces, insert the rubber bum-
pers into the keyhole slots on the underside of the pedal.
Slide the bumpers into the slot until they are locked into
position.
• Control Cord. The foot pedal cord is flexible and long
enough to allow the pedal to be positioned almost any-
where on your boat.
COMMANDES PAR PÉDALE :
Toutes les commandes dans la pédale sont faciles à utiliser
du pied ou de la main. Une légère pression est tout ce qui
est nécessaire.
• Momentané. Une touche de l’orteil sur un des deux bou-
tons de fonctionnement momentané fera tourner l’hélice.
Relâchez le bouton et l’hélice s’arrête.
• Mom/Con. Une touche de l’orteil sur le bouton de
fonctionnement momentané/continu passe le moteur du
mode de fonctionnement momentané au continu et vice
et versa. Quand le moteur est en mode de fonctionne-
ment continu, l’hélice tourne continuellement sans garder
votre pied sur la pédale. Quand le moteur est en mode
de fonctionnement momentané, une touche de l’orteil
est nécessaire sur l’un des boutons de fonctionnement
momentané pour faire tourner l’hélice. Le voyant indiquant
le mode de fonctionnement est allumé quand le moteur est
dans ce mode.
• Droite/gauche. Placez votre pied au centre de la pédale
basculante. Basculez-la vers l’avant pour tourner vers la
droite, vers l’arrière pour la gauche. La direction vers la
droite et la gauche peut aussi être effectuée au moyen des
boutons à tapoter de droite/gauche. Tenez enfoncé le bou-
ton de direction vers la gauche ou la droite pour tourner à
gauche ou à droite. Les petits changements de direction
de moins d’un degré peuvent être réalisés en tapotant
rapidement et légèrement sur les commandes de direction
vers la gauche et la droite.
REMARQUE: Le système de direction est conçu pour tourn-
er votre moteur sur 360°. Faites attention de ne pas trop
enrouler le câble de la bobine autour de l’arbre composite.
• Marche avant/arrière. Les moteurs propulsent toujours
vers l’avant quand vous enfoncez la pédale. Vous pouvez
changer la direction de la poussée en tournant le moteur
de 180°.
• Commande de vitesse. Le sélecteur de vitesse est la
poignée ronde, rotative et étalonnée du côté droit de la
pédale. La poignée ronde de vitesse offre des vitesses
infiniment variables avec le système de modulation d’im-
pulsion incorporé. Tournez la poignée de votre main ou
pied pour régler la vitesse.
• Pilote automatique (modèles à pilote automatique
seulement). Une touche de l’orteil sur le bouton de pilote
automatique l’allume ou l’éteint. Le voyant indiquant que
le pilote automatique est allumé sur la pédale, ainsi que
la console centrale du moteur quand le pilote automatique
est allumé.